onsdag 7 oktober 2009

Mossigt & lite mer gammalt...

Hej på er!
Idag tänkte jag förtydliga lite. Bilderna jag visar i detta inlägget är inte från själva butiken utan detta är från längan vi har bakom butiken. Där säljer vi Antikt & Kuriosa. Inne i butiken har vi blommor och mestadels nya saker uppblandat med lite gammalt och så givetvis möbler. Där ute är det gammalt som gäller. Ibland kör jag på och skriver som om alla läste här varje dag, men givetvis blir det missförstånd ibland, konstigt vore det annars.

Nåväl, idag känns det som att jag fått lite gjort i pysselväg. Kan alltså stryka en del saker från min lista! Är det fler än jag som går omkring med listor i väskan på saker man ska göra?

Här ovan en enkel mosskrans. Eftersom det är svalt här ute (men inte frost!) så funkar det att sticka i en färsk ros som dekoration.


Vi har beställt en kamin ut hit. Behövs lite värme när vintern smyger sig på. Tyvärr blev det för dyrt att laga den gamla som stod här, den var så väldigt fin, men ibland får man se till vad det kan vara värt också...sparas gör den i alla fall!
Mycket mossigt har det blivit idag, bla kransar och mossbollar... Mossa doftar så härligt av höst och jul, och givetvis så tänker man framåt, svårt att låta bli...vi är ju snart där och då går det så fort. Man kan njuta lite innan också, det vet jag många andra här bland bloggarna som gör, helt rätt!
Kram!

11 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

En kamin också, förutom allt fint som redan finns där? Ni kan slå igen affären och så kan jag flytta in där istället med sakerna ;-) Attans att det ska vara så svårt att dra in en kamin i en hyreslägenhet..

Jo, det blir brutet vitt på köksluckorna. Jag hade möjligen kunnat få kritvitt på luckorna om jag betalat kalaset själv, och det kände jag mig inte så sugen på. Det vore en annan sak om det var bostadsrätt eler hus som jag bodde i.

Dona blogg sa...

Mysigt med mossa! Ett favoritmaterial för mig :)

Ser mycket fint i din antik butik. Mormorsrutiga pläden, arkivlådorna... Ja, allt kunde jag hittat plats till ;)

/Pernilla

Tusenfröjd sa...

Ja, vem har inte listor! Jag har många, både hemma och på jobb. Det bästa är när man kan stryka saker från listan och man måste skriva en ny...!!!
Så fint och enkelt med mosskrans.
Ha det bäst!
Liv

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, her var det mange fine gamle ting:) Butikken din ser så fin ut!

Vakker mosekrans! Visst kan man pynte med mose, selv om det ikke er desember!

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

Det ser verkligen jättefint ut i er bakficka! Där kan jag tänka mig att jag skulle trivas :) Jag har också plockat lite mossa idag, men bara lagt i några krukor ute. Nu blir jag ju sugen på att göra en sån fin krans som du gjort.

Tack för att du tog dig tid att svara om tyget. Jag chansar och frågar runt bland alla vi som gillar gamla saker. Är det någon som vet så är det någon av oss!

Ha en fortsatt skön höstvecka!
Kramar
Karin

VITA NYANSER sa...

Vad mycket fint ni har där! Så fina mosskransar! Vilken bra idé, så snyggt! Tack för dina fina ord hos mig!Kul att du är med i min utlottning!

Kram L-L

Stjärnor & Champagne sa...

Mosskransen blev ju jättefin med rosen...Listor är ju väääldigt bra tycker jag hihi..

Kram Anne

Marie sa...

Go kväll!

Här är en som älskar att skriva listor!! Och det bästa av allt är ju när man kan stryka över något på listorna, då betyder det ju att man har fått något gjort. Härlig känsla! På en utav mina listor står det just plocka mossa. Får se om jag och barnen kanske hinner iväg en sväng till skogen imorgon efter jobbet. Din krans är ljuvlig!

Underbara bilder, ser fram emot att botanisera runt där om en dryg vecka, åh vad kul det ska bli att äntligen ses!


Många kramar
Marie

bikim sa...

Love the moss garland, dear Mariette. the photos are very pretty too.the shop must be a dream!
sweet dreams,
Rosa

Vit som snö sa...

Visst, listorna är lååånga o tycks aldrig komma till slutet, det tillkommer alltid mer o mer.
O då har jag ingen egen butik så jag antar att dina listor blir ännu längre.
Vad fint du har därute, hoppas en dag få flanera runt i din söta butik!
Kram Cilla

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Kan förställa mig att det behövs kamin nu, här är det riktigt ruggigt in emellanåt.
Så läckert det verkar ute i ladan och det där lilla 'arkivskåpet' skulle jag lätt kunna få plats med här hemma...det det också till salu?
Ha en härlig torsdag,
Lydia