torsdag 17 december 2009

Inbäddade i snö...

Idag morse låg huset inbäddat i vit vacker snö...tänk att det kan få vara något annat än bara regn och slask så här års i Halland! Det gillar jag! Barnen är också glada och tycker det är jul på riktigt!
Innanför dörren står en liten gran som ska upp på ovanvåningen. Den stora granen kommer inte in hos oss förrän julafton nästan knackar på dörren!

I söndes visade jag en liten glimt av vår stora utomhus gran, här syns den vid husknuten. Lite höjd på den faktiskt!
Igår kväll när snön virvlade ner med tjocka luddiga flingor var det helt magiskt att vara ute och gå. Allt blir som alldeles dämpat och inbäddat,- och det glittrar och är som en ny värld...jag tycker det är sååå mysigt...*ler*..kanske skulle man passat på att göra snöänglar i nysnön också!
Hoppas ni har det vitt och bra och slipper vara ute och sladda alltför mycket på vägarna!

30 kommentarer:

Bygatan sa...

Vilket urcharmigt hus ni bor i, det är säkert 3-4 ggr så stort som vårat, hihi

Nu när snön kom så blev det riktig julstämning, så jag tycker absolut du ska göra några snöänglar!

Önskar er en fin kväll, kram Lena

Dubbelörn sa...

Åh, vilket fantastiskt hus! Vilka underbara fönster! Och vilka vackra fönster i entren! Och slutligen vilken härlig gran!! *skrattar*

Hoppas även på en vit jul hos er :).

Varm kram

Sjabbig men chic sa...

Ett alldeles fantastiskt vackert hus har ni! Wow!

Kram Lisa

marie sa...

Det är så vackert ert hus, ett riktigt julhus!! Älskar ditt golv i hallen och klart att du ska ut i snön och göra en julängel. Vi har bara lite snö!:( Så än blir det inga änglar här.
Vet du vad? När den fina tazetten blommat över som jag fick av dig så sparade jag äpplet som jag trodde var ett ljus!;)) Kunde inte förstå varför det var så kladdigt och rann ut som nån typ av sirap. Så tog jag i det och det sjönk ihop...det var ju ett vaxat äpple! Kände mig dum som en åsna!!;)))
Ha det nu så gott
Kramar
Marie

Karin sa...

Otroligt vackert, både med den härliga granen och snön som klär huset så bra. Mysigt! Det verkar som om det är snötäckt i nästan hela Sverige nu (utom just här i Göteborg)! Ha en fin kväll!

Kram Karin

Brunkullan sa...

Så jättesnyggt! Och vilken maffig gran:)
Nu får jag lust att pynta vår gårdstall så, i stugan! Det är en förvuxen prydnadstall av nått slag. Skulle nog blir läckert:)
Susanne

Mitt hvite hus sa...

For et utrolig vakkert hus dere bor i... og hvis det går ann så ble dt enda vakrere i vinterbekledning...

Nydelig juletre dere har ute...


Klem Kerstin

Mejrams! sa...

Det kallar jag för utomhusgran! Jisses så stor den är, så läckert och ditt hus är bara så vackert. Kram Merja

Lillianna sa...

Oj vilken pampig gran ni har ute!! Blev helt klart imponerad!! Fint med belysningen!! Hur fick ni upp den?

/Lillianna

Maria i Lilla villa vita sa...

Åh, så vackert! Jag blir helt mållös av ert vackra hus. Jag kan förstå att du går runt där och myser i snön och att det är helt magiskt...
Kram Maria

gamla skolan sa...

Jag älskar ert hus , det är så vackert !! Hur stort är det ? Vilken utomhusgran ni har , den bär respekt med sig . Önskar dig en mysig vecka ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Marieberg sa...

Vackert hus!!!

Viola sa...

Jag blev precis stum..helt hänförd utav er vackra utegran och huset så vackert i sin vinterskrud, idag har vi varit insnöade, rejält kallt både ute och inne, har blåst en hård nordan i fler dygn så nu har brasorna gått varma hela dagen, en ny upplevelse för stadsbon VIOLAN, ha en fin kväll, kram

UlricaA sa...

Det är sååå vackert med snö...vi var ute och pulsade runt lunch idag innan Hanna kom hem, kände jag mbara måste ut innan jag gör nåt annat! Få luft få sol! Det ger sån energi!!!!!

Gnistrande snö sa...

Wow, vilket vackert hus, nästan lite som ett pepparkakshus nu när snön lagt sitt vita täcke över det.
Härlig och ståtlig julgran oxå.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

LillaFlisan sa...

Ett sånt fantastiskt vackert hus!

Älskar tegel!

Visst är det underbart med snön? Allt blir så mycket vackrare på något sätt.

Ha det gott!

Kram

Flisan

Rosenvit sa...

Så underbart vackert!
Här hos mig i Falkenberg är det bara lite snö (fast längre in i kommunen är det mer).

Ha det härligt!

Anna
ps. får nog vänta till efter jul att besöka din butik.

Annika Christensen sa...

Underbart vacker hus du har.
Snön kom som på beställning.
Vi har sladdat runt 120mil körde fram och tillbaka till Stockholm sammadag - fel dag skulle jag vilja säga.
Nu är vi iallafall hemma i lugnet igen.
Ha det gott
annika

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Så flott hus dere har!! Nyyydelige vinduer! Et utrolig sjarmerende hus med mange takutstikk. Vakkert!

Vi har fått snø hos oss nå også! Herlig:)

Klem Anette:)

Helen sa...

Hej!
Vilket vackert hus du har inbäddat i snö och granen är ju bara helt fantastisk.
Kram/Helen

Kardemomme sa...

Heisann :))Takk for koselig kommentar på bloggen min for en stund siden! jeg ligger langt etter med å svare på kommentarer og besøke dere andre der ute i bloggbyen men nå tar jeg meg en liten runde! For et fantastisk hus dere bor i! Det er jo aldeles nydelig! Og butikken din ser ut som en drøm!Nå har jeg sittet og beundret alle de vakre tingene og kommer gjerne innom her igjen!
Ønsker deg en trivelig førjulstid!
Hilsen Kardemomme :))

Jennyshemochharmoni sa...

Å herre gud så vackert! Vilket hus *drömmer mig bort* En RIKTIG dröm! Vilken härlig julkänsla jag fick nu :) Såg din fråga om den virkade pläden och den är ett loppisfynd :) Ha en fantastisk helg och en mysig första advent. Stor KRAM!

AkH sa...

Vilket underbart hus och så vackra vinterbilder! Vill önska en god jul!
Anna-Karin
hemochting

Signe 1 sa...

Jisses vilket fint hus ni har, det har jag sagt förr, helt olikt vårt med sååå maffigt!!:-)

Kram Sofia

desde my ventana sa...

Very very beautiful your blog,I like them.
Here it's snowing too and cold..It's winter time...christmas time.

DMV

In my house sa...

Erat hus är verkligen helt fantastiskt =9 super charmigt, och OJOJOJ vilken gran, mysigt...

kram josse

fröken knopp sa...

vilket hus ni har!!! underbart!! hm...något större än vårt..hihi...

o granen är ju bara magisk!!!

hoppas att du får en härlig helg!!

varma kramar elin

Goa sa...

Sååå vackert! Jag blir alldeles stum!
Och vilket fantastiskt vacker hus du bor i kvinna...*svimmar*

Ja, det är verkligen mys att komma hit...alltid!

Puss på dig och så håller vi tummar o tår att snön stannar över jul..:)
Må bäst...

Gerd Karlsson, Blomstallet sa...

Vackert, trevligt och alldeles underbart. Julhälsningar

Anonym sa...

Vilket läckert hus ni bor i. Fantastiskt charmigt och underbara fönster. Det är faktiskt roligt att få se hus och inte bara detaljer inifrån. Jag måste fota vårt hus någon dag.

Härligt speciellt för er i Skåne att få snö, där kan det ju verkligen gå hela vintrar med bara blask.

Ja man får passa på att njuta, man vet aldrig hur länge det varar.

Ha en mysig fjärde advent

Kram Lena