måndag 19 april 2010

En vecka i april...


Spaning efter katten...

Ny vecka som började soligt om än blåsigt! Denna aprilvecka för nio år sedan så föddes vår lilla Olivia. Tänk vad tiden gått, redan dags att fylla 9 år. En klok och förståndig tjej som precis som sin mamma aldrig får nog av att pyssla och greja...

Till helgen blir det alltså kalas som står på schemat. Lördagen bjuder på disco för kompisarna, och söndagen på kaffekalas på gammalt hederligt vis... Vi brukar köra middagsbjudning, men nu sitter jag och läser smaskiga recept ur bla Sommarens Söta av systrarna Eisenman och försöker bestämma vilka kakor som ska bakas för det ska bli flera varianter...och ja, jag gillar att baka,- och att äta det där söta också förstås!Tänkte prova flera nya recept ur ovan nämnda bok...Återkommer med rapport om vad som blev godast..*ler*...

Varje vår och sommar tycker jag det är superfräscht med blått och vitt, lite av den varan blev det i köket idag! De nya kökshanddukarna från Himla passar så bra till blå pärlhyacinter!

Nu väntar Arn...

9 kommentarer:

Sussi sa...

Ja...tiden går fort och mest märks det på barnen. Mina började plötsligt tala med konstig mörk röst, fick lurviga ben och jättestora fötter! Vad hände??

Så söt hon är din nioåring, grattis till henne! Ser med spänning fram emot kakrapporten ....
Kram
Sussi

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh grattis till Olivia, så söt hon är...Jag har ju en nioåring här hemma också fast i januari. Visst är blått så fräscht denna årstid och på sommaren. Jag har mycket blått i sommarstugan.Baka är inte fel och inte ur den boken. Så mycket smaskigt, lycka till vännen/ Kramkram Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till Olivia! Ja jösses vad fort tiden går!
Tror bestämt hon är lik mamma både när det gäller pyssel och utseende :D
Ha det gott!
kram
nina

UlricaA sa...

Halloj! Hanna kommer :O) vad jag vet har vi inget alls planerat så hon kommer! Önskar Olivia sig nåt särskilt?????

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, tiden flyr fort, det er helt sikkert!! Et stort grattis til Olivia!!

Ha en fin ny uke:)

KLem klem
Anette:)

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
En försenad grattis kram till söta Olivia och så underbart namn hon har.
Vad kul att få höra hur det blir med kakorna jag har också den boken men har faktiskt aldrig bakat något ur den.
Ha en skön tisdag!
Kramar Raina

Unknown sa...

Jag tycker tiden rusar iväg i vanliga fall men varje gång något av "barnen" fyller år så påminns jag om HUR fort det egentligen går ;)) (och vad gammal jag måste vara ?!)
Väntar med spänning på rapport från kakbaket.
Kram Allis

Pilo sa...

Synd att man inte kan bjuda in sig själv. Låter mysigt och gott!

Anna-Malin sa...

grattis till olivia!!
visst går tiden allt för fort...

tusen tack för tipset.
jag ska genast gå in på den bloggen och kika.
nu har jag ju sån himla tur med goda bloggvänner i norge, men det hade varit lite smidigare med närmare avstånd ;)

ha det gott!

kram
anna-malin