torsdag 16 september 2010

Möten...

Tända ljus i köket...

Hej där ute!

Höstmys eller höstrusk?
 När vinden viner och regnet piskar så är det ju allt trevligare att se det som lite småmysigt, eller hur?!

Jag är så glad att vi satte in det här fönstret i köksväggen  i vintras. Det ger en känsla av att vårt lilla kök är större än vad det är, och så är det så trevligt att ställa lite saker där förstås! Min kompis Tivoli Audio Pal hänger stadigt här i fönstret, men följer med när jag målar och grejar på olika ställen!

Igår hade jag en så bra dag! Härliga samtal och trevliga möten! Kan säga att jag var riktigt, riktigt glad efter det! Har inte fått så mycket beröm på länge (Tack, jag vet att du läser här.)

Värmande är också att "okända" människor vill  dela med sig av sina erfarenheter, "bara för att man är  bloggvänner".

 Kan säga att bloggen är så rolig så därför har jag väldigt svårt att hålla mig härifrån! Man ger och man tar och man får så mycket tillbaka!!! Vänlighet och ett leende på vägen är alltid  en god start.


Astrar, äpplen, plommon och ljus var vad min höstkänsla bjöd på igår alltmedan jag målade på... (Så nu kan tapeterna komma!)

Och nu skiner solen en stund också!

Hoppas ni får en fin dag!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lätt att trivas här inne hos dig med vackra bilder och fin säsongsinspiration. Ha en fin dag!

StrandviksVillan sa...

Håller med föregående: man trivs verkligen hos dig! Ja, alltså i din blogg, hihi!
Du är jämt så positiv och visar oss så läckra bilder. Man blir GLAD!

Tack för att du delar med dig!
kram, Ann-Christine

Stina sa...

Kan bara hålla med andående femomenet "blogg". Din är supermysig! (Kul att sätta upp tapeterna nu va?

Kram,
S.

Designe sa...

Så härligt med fönster i väggen så där, charmigt! Jättefina höstbilder inifrån!:) Kram

Signe 1 sa...

jaaa det är alltid skoj med uppskattning på det man gör!!:-)

visst har bloggen lett till så mkt positivt och härliga möten med underbara människor, me like!!

ha en fin dag!

kraam sofia

Mejrams! sa...

Förstår att du är nöjd med fönstret, det ser verkligen mysigt ut. Min lilla Pal är jag också nöjd med, har en likadan. Jag hade också givande och trevligt samtal igår!/Kram Merja

EvaB sa...

Ja du ger verkligen mycket i din fräscha entusiastiska blogg med alla vackra bilder.

När jag ser dina fina höstastrar, visst är det tid för dem nu! Kan inte fatta varför mina ser ut som de bara är frodiga bladbuskar. Knoppar som inte ser ut att vara färdiga förrän framemot jul och då är det nog inte så aktuellt ändå.
Glad torsdag!

Monica sa...

Hej !!
Jösses, här händer det grejer nästan varenda dag, så kul !!
Dina bilder är underbara och man får så mycket inspiration !!
Kul med möten och beröm, det är du gott värd !!
Jag håller med dig om bloggandet, svårt att slita sig härifrån !!
Ha det gott, kram,
Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Det är alltid lika trevligt att titta in till dig! Jag är helt övertygad om att du är värd allt beröm och alla leenden...och jag håller med om bloggandet! Jag tycker också att det ger så mycket och är så kul.

Jag har en fråga till dig angående din lampfot. Är den köpt sådan eller har du målat den? Jag har köpt två mässingfötter som jag har tänkt måla eller sätta bladsilver på. Så om du har gjort denna själv, så får du gärna tipsa mig om hur du gjorde?

Hälsningar Monica

UlricaA sa...

Du är ju fantastiskt duktig och driftig så du förtjänar all credit du kan få!!!!! Apselut! Ha en jättego helg!!!!
Kramar Ulrica

HEMLÄNGTAN sa...

Oj, vad roligt att hitta hit!!! Underbar blogg och vad kul med en i samma branch. Din butik verkar vara ett riktigt guldkorn.
Jobbar du själv i butiken eller har du anställda?
Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Fru Fly * Heidi sa...

Skjønne bilder! Og så godt med møte og ros, det var nok velfortjent!:) Ha en fin dag! Klem Heidi

Anonym sa...

Jag är jätteglad att jag som sk ovan och ny bloggare hittade din sida genom Marita ( A mouse in a house). Håller ju själv på att få ut min egen blogg om vårt gårdshotell på Österlen. Nästa gång jag ska hem till Halmstad måste jag bara in till dig och din butik. Vill du får du gärna länka oss. ha en bra dag. tror jag lyckats at bli prenumerant på din blogg :-)...försökte i allafall. smile. / mvh Anette Löfstedt

Unknown sa...

Vill oxå ha en sån radio, men tycker de är lite dyra :P
Kanske kan kolla Tradera..

Höstkram Catta

Dubbelörn sa...

Visst är det underbart att sätta penseln igång?! :D Det blir så vackert...

Dina bilder sprider känslan av harmoni o lugn. Mysstund vid datorn :).

Kram

Norregård sa...

Tur att du vill lägga tid på din finfina blogg! Det är alltid mysigt att kika in hos Dig;o)

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Ja det är verkligen så underbart med bloggen och alla härliga möten man träffar....
JA annars hade jag aldrig träffat dig:)
Hoppas vi kan ses snart.
Du är värd all postivtit du har det underbart...
kram
sandra

House number 15 sa...

Snygg med fönstret! Det är så roligt att blogga men får så mycket respons och även massor med inspiration av olika bloggar. Precis som din;)

Kram C

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Vad fint med ett fönster så! Kan man pynta om årstid efter årstid..
Å radion... Urläcker är den!

Hoppas du får en fin fin helg!

Kram Mia

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

Så fina bilder, som alltid hos dig. Jag gillar fönstret i ert kök. Har försökt att rita till ett sånt fönster i vårt blivande-nya-kök, men det finns inte såna väggar tyvärr.

Visst är det svårt att hålla sig borta från bloggandets värld. =)

Kul med nya tapeter, ska bli så spännande och få se vad du hittar på i det nya rummet sen.

Ha en toppenhelg. Kram Pirre

n o r d i n g å r d e n sa...

Suck vilka ljuvliga bilder och stilleben, smakfullt som alltid! Ljus i grupp, ljusfreak, tänk att man är så galen i detta, jag nämner just det med familjeljusstaksgrupper i dag: )

Ha en trevlig och solig hösthelg! Mari.