fredag 8 oktober 2010

Skapa!

Av Oktobers sista blommor, en trädgårds brudbukett...

Igår fick jag sån lust att plocka av det som fanns i trädgården,- göra en brudbukett helt utan mål och mening... Bara för att göra nåt av höstens sista blommande... För det finns ju faktiskt mycket som ännu blommar!

Och jag vet att jag tjatat om det innan, men jösses så vackert det är nu... Glöm inte att stanna upp och se det.

Hösten är verkligen ett skådespel!

Alla blommor plockade ute, det enda tilllförda är silvertråden (buljongtråd) och lila aluminiumtråd. Sen var det bara en liten lek med vad som fanns...


Murgröna, höstanemon, kärleksört, tistel, kornell, tidlösa, kastanj, eucalyptus, snöbär, fjärilslavendel, kaprifol, svart silverax mm.
Man tager vad man haver!

Nu ska jag plocka fram lite nya ljusslingor som kom till butiken igår. Mysigt!!!

Njut av fredagen!
Och tack söta ni som tittar in!

22 kommentarer:

Linruz sa...

Åhhhhh vilken underbar bukett.
Du är otroligt duktig.
Kram och ha en fin helg
Lina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den var riktigt vacker, du är så duktig. Sen har du tagit underbara foton också, fotot med buketten och den gröna pallen var häftigt.
Ja snart är det nog dags och börja kolla ljusslingorna, kanske smyga upp en till halloween.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Dina fina arrangemang är verkligen inspirerande!! (Kika in hos mig så får du se en av dina egna idéer!)
Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

Ingrid sa...

Såå fin bukett. Du har skrivit vilka blommor du har med, men jag undrar ändå vad den stora lila blommar är för en sort. Kan det vara Tidlösa, kanske?
Jag tittar på din blogg så gott som varje dag.
Har inte kommenterat tidigare, får se om jag lyckas med det.
Kram
och tack för dina inspirerande texter och bilder.

Signe 1 sa...

men åhh mariette vilken underbar höst/brudbukett du har gjort!!:-) vad duuuktig du är...tänk vilken talang, önskar att jag oxå hade det hihi...

ha en fin fredag, veckans bästa dag!!:-)

massa kramar s.

Nilla Q sa...

Oj, vilken fantastiskt vacker bukett!! Tänk att kunna göra något så fint bara genom att "ta vad man har". Vad duktig du är!

Jättefin blogg, hit kommer jag gärna tillbaka för mer inspiration!

Kul att du ville vara med i min utlottning:-)

Trevlig helg!

kram Pernilla

Hjärtan i livet sa...

Du bjuder på så otroligt mycket inspiration med dina fina buketter och fina foton. Man blir så glad i själen.
Ha en trevlig helg!
Kram Eva

HEMLÄNGTAN sa...

Sagolikt!!! Tänk att kunna skapa sådana buketter... blir så avundssjuk på dig.
Gick ju faktiskt en liten kurs i blomsterbinderi men hur mycket jag än ville få till det så såg det inte alls bra ut. Jag får köpa mina buketter istället. Synd att jag inte bor i närheten av dig!

Ha en underbar fredag!
Kram, Jenny

Tulipa sa...

Hej Ingrid!

Roligt att du skrev nu då, det är väldigt uppskattat ska du veta.
Och väldigt roligt om jag kan inspirera!
Den stora blomman i mitten är som du skriver tidlösa.
Såå tackam som snittblomma!

Trevlig helg till dig!

Kram Mariette

Galleri Hönshuset sa...

Så otroligt vacker bukett =)
Önskar dig en lika otroligt härlig helg. Kram Pirre

Helen sa...

Vilken underbar bukett du har skapat med så vackra färger. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Norregård sa...

Den sista bilden är helt galet vacker!!!!!

Njut Helgen!
Kram Malin

Unknown sa...

Nåja, vet inte om det hade varit någon lek för en annan:) Du är ju så duktig att få till det. Tänk att du hittade allt det fina i trädgården!

Ha en myspysig kväll!
Kram Anna

Bitte sa...

Vilken otroligt vacker bukett och vilken läcker färgkombination mot den gröna pallen :-). Vad underbart det måste vara att ha så många blommor i trädgården, trots att vi är inne i oktober nu!

Ha en fin helg!

Många kramar
Beatrice

Anonym sa...

Vilken underbar bukett av left overs! Jag skulle gärna ha satt den i handen på en av helgens brudar. Kika gärna in på vår butiks blogg boutiquebeauty.worlspress.com. Tipsar gärna om dig där om det är ok?

Skön helg .
Ulrika

Dona blogg sa...

Duktiga du :) Jag är full av beundran.

Njut helgen & din vackra bukett!
Kram
Pernilla

Norrfrids Eija sa...

Vilken häftig bukett du skapat, du har förmågan att göra vackert omkring dej....vilken höstbrud skulle inte vilja bära den buketten!

Viola sa...

Vilka magiska fingrar du har...så vackert...något jag verkligen skulle vilja kunna...att binda blommor och kransar..önskar en skön helg,

kramen VIOLA

IsJa sa...

Vilka fantastiska buketter, kransar och uppsatser du gör! Jag blir mållös varje gång jag kikar in hos dig.
Ha en bra helg!

Varm hälsning
Isabell

Lenas trädgård sa...

Jag säger bara: Jisses! - Vad du kan!-
Vilken känsla för skönhet! -Superläckert!
Lena

Stjärnor & Champagne sa...

nderbar, underbar...Du är så duktig:) Hoppas att allt är bra och att ni får en härlig helg/ Stor kram A

Tusenfröjd sa...

Så vacker! Den skulle jag kunna tänka mig...

Ha en fin helg!
Liv