torsdag 9 december 2010

Danskt julhem

Alla bilder Bo Bedre

Godkväll!

Avslutar denna dag med bilder från ett underbart danskt julhem.
En gammal släktgård, nu inne på fjärde generationen...det hade varit nåt att få flytta in i!? *Drömmer*, vet ni...


 Dörrhandtag i form av en häst.
Och en tjusig krans med olika grönt och naturmaterial.

Givetvis en adventskrans, - eftersom det är ett danskt hem! Gillar när amayrillsarna får stå i stora rejäla urnor...
 Inget dumt skrivbord heller... 

Matbord i form av ett långbord på 4 m! Gamla bänkar till. Och notera ljuskronan i taket som kontrast till bordet...

Vardagsrum i naturtoner med inslag av rött och grönt.
Många fina bord i detta hus, eller hur?!

Vy in mot biblioteket. Och en gigantisk mistel!

Sovrum med Tolomeo lampor.
 Gillar också att ha stol som nattduksbord.

Kök.


Ikväll har vi druckit vit äppelglögg, tittat på Robinson och bara haft det mysigt...och i trädgården stod ett rådjur på jakt efter mat...
Nu blir det en bra deckare i bokform!

Sov så gott!

5 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Men DU så fint hem!! Tack för att du delar med dig av bilder och inspiration. Måste nog ta och spara ner de där bilderna, helt galet snyggt ju!
Låter som ni haft en skön kväll med äppleglögg (testade att göra egen sån i år, blev bra!) och mys. Det är dig väl unt!
Stor kram och tack för kommentar hos Systrarna! /Marie

millandante sa...

Så fint... men jag kan inte riktigt ta in det efter att ha läst om olyckan... vilken mardröm... Så himla otäckt...Hoppas att du och din familj får en extra varm och fin jul tillsammans!!!

STOR KRAM (från en som inte kommenterat på länge...)

gamla skolan sa...

Jaa ! Vilket hem så vackert !! Kramar Susanne ♥

Huset vid ån sa...

Hej Mariette!
Det var ett vackert hem....
Det känns som Danskarna är "föregångare" när det gäller inredning!

Hoppas att du hinner njuta av en stämningsfull o fin tredje advent!

Julkramar Therese

Snäckskalsdalen. sa...

Danskarna verkar vara så duktiga på inredning och det här hemmet var ju fantastiskt. Kul att du visade deras matsalsbord för jag vill göra ett sånt av en gammal ek vi har här på tomten....
Nu kan jag visa alla inblandade vad det är jag vill ha!
Men du bor ju i ett lika fint hus, tycker jag! Jag blir avis när jag ser ditt fina hus, det verkar helt fantastiskt.
Kram