onsdag 15 december 2010

Elda och pynta!




Söta små julrosor, märkligt hur såna tillsynes skira små skönheter klarar att blomma utomhus i rabatterna mitt i vintern!

Hej Gott Folk!

Hoppas ni mår bra.
Här hos oss eldas det för fullt och imorgon bitti kommer nya värmepumpen. Ska bli skönt att slippa elda både ute och inne...man luktar lite rök...hmm...

Nere i uthuset i vårt Antikt & Kuriosa installerades en kamin förra vintern, och vilken tur, annars hade man inte kunnat gå där så länge! Det blir råkallt utan en brasa...


Hyacinter med tårtpapper på kakfat.

Ikväll har jag hängt upp ett par vita amaryllis i gardinstången i matrummet hemma. Precis som jag hängde upp några här i butiken,- skymtar på sidan...

 Det är så fint och enkelt att hänga snittamaryllisar...

Man får bara inte glömma att fylla på vatten!

Och på tal om att inte glömma, dags att ta tag i de där julkorten som ska på brevlådan imorgon!

Kram Mariette

9 kommentarer:

UlricaA sa...

Tack för hjälpen med maten idag!!!!!! och visst är dom fina dom där blommorna...förstår ni vill ha er värmepump nu det är ju svinkallt!!!! Kramisar!

Norrfrids Eija sa...

Ja myseldning är enbart mysigt, men att elda enbart för att hålla sig och familjen varm är något annat. Oändligt skönt med värmepump, det skaffade vi förra vintern. Hoppas det blir varmt och gosigt hos er med nu!
Plåtjulgranarna är så snygga. Är de till salu eller bara dekoration?
Eija

kallebodalantliv sa...

Ja att elda är ett måste nu ..vi eldar också ..har en kamin inne också den kan vi inte vara utan nu ..är så nöjda ..idag är det kallt hu ! vad gulligt att sätta tårtpapper i hyacinterna .ett tips ! jag får snart inte plats med allt jag vill ha ...hoppas du får lite värme snart ..kram jeanette.kallebodalantliv

Anonym sa...

Så härligt att ni får er nya värmepump i morgon. Förstår det bli skönt. Luktar du som en böckling kanske *skojar lite* Vi har fjärrvärme hos oss.

Tårtpapper sätter jag också ibland om hyacinterna och ibl blir det vaxat papper eller något annat.

Annorlunda kul idé med upphängda amaryllis i gardinstången. Har aldrig testat den varianten endast med björkris.

Kvällskramar från Renate

Mariette sa...

Hej Renate!

*Haha*, jag vet faktiskt inte hur en böckling luktar... Fast jag hoppas att jag luktar mer Donna Karan (kör hårt med den just nu!).

Tack för alla dina goa hälsningar!

Kram Mariette

TIDSOPTIMISTEN sa...

Superfina julrosor och fint arrangemang med amaryllisarna.

Kram F

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh älskar dina underbara bilder och inspiration du bjuder på, blir nog en julros i blomsteraffären i morgon har länge tänkt men inte slagit till. Dom är ju för underbara.
Ha en bra dag.
Kram Theres på tildasmamma.se

Mitt hvite hus sa...

så nydelig julerose..

den er vakker..

og en herlig stemning i uthuset ditt..

virkelig vakkert... godt med en brase...

ha en fin dag =)
klemmer

Unknown sa...

Nu har jag läst och tittat ikapp mig hos dig, såå mycket fint du bjuder på!
Det är verkligen ett slitgöra att hålla varmt med vedeldning - här njuter vi vår andra vinter av bergvärmen och det känns fortfarande lika lyxigt...
Märkligt väder, antar att det även hos dig var kallt som ... igår kväll och nu tösnöar det och blåser halv storm.
Ha en fin dag!
Kram Allis