lördag 12 mars 2011

I glaset...

Favoritvinet och nya Lantliv...

Hej Kära Vänner!

En liten lördagshälsning från mig innan alla göromål ska tas fatt i här hemma, det är nog nackdelen med att jobba i butik, att lördagarna bara blir halva...
Jag hade verkligen fullastad bil när jag körde hem idag. Blommor, varor som ska fotas, tekniska apparater och matvaror... Känner ni igen er i det där med att det känns som att man kånkar på så mycket saker hela tiden?

Bilderna är från gårdagskvällen...
Jag dricker nästan bara vitt vin, rött ger mig huvudvärk, och absoluta favoriten är Tre Apor. Lite löjligt namnt tycker jag förstås, men har ni inte smakat det så är det mitt lilla tips idag. Det är ett halvtorrt vitt vin som är väldigt lättdrucket.

Förbereder i köket... Tulpaner som är på sista dansen i bakgrunden. Idag fick det bli nya fina...

Här ska jag nu måla lite och spika lite och sen ska jag ut i friska luften!
Lördagens middag blir (förhoppningsvis) en god gratäng. Kul att läsa era middagsplaner igår!



Bild från min butik, en av alla dessa bilder jag tar till nätbutiken just nu...

Vem håller ni på ikvällens Melodifestival? Jag gillar Sara Varga, men den funkar väl inte direkt internationellt... Så det borde ju bli någon engelskspråkig.

Härlig lördag!

KRAM MARIETTE

7 kommentarer:

EvaB sa...

Du är så duktig på att komponera tilltalande bilder! Glad lördag hälsar Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, Apvinet är apgott =) och lika gott är Chapel Hill Riesling, testa det nästa gång ! Vackra och inspirerande bilder som vanligt! Mari.

Anonym sa...

Vackert fat, mycket dekorativt!! Ha en skön kväll.

Hälsn. Åsa

Mitt hvite hus sa...

Kikker innom for å ønske deg en fin helg =))

Klemmer 0))

HEMLÄNGTAN sa...

Hej du vännen!
Här är en till som föredrar vitt, får så ont i magen av rött men ibland "offrar" jag mig ;)

Jag hade nog föredragit Danny före Eric men det här blir säkert bra det också.

Ha det fint vännen!
Kram, Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbara bilder,känner igen mig det blir en hel del kånkande och bärande inför allt som ska fotas till webbutiker. Men desto roligare när det är klart.
Ha en bra dag.
Kram Theres

kallebodalantliv sa...

tack för tipset ! jag dricker dock mest rött vin...har lärt mig det nu ..innan var det bara vitt ...men detta ska jag testa ...jag håller med dig om att varga hade en bra låt ..men kanske inte så lyckad på den stora finalen ...förstår att du har mycket att stå i ..bränn inte ut dig bara ...det är inte roligt ...ha en bra söndag ..kram jeanette.kallebodalantliv