torsdag 28 april 2011

Buxbom och odlandets konst...


Förutom de ljusgrå rutorna på golvet så drömmer jag om att göra mer i trädgården...

Sen vi flyttade in för över 10 år sedan så har vi förändrat trädgården totalt, tagit bort alla cypresser som omgärdade huset, lagt om plattorna, grävt många nya land, grävt bort en djungel av vildväxande snöbär, tagit ner en massa träd och annat som bara var trist och förtog hela huset... Jag har planterat massor av rosor, clematis och buskar och träd och också sett mycket gå bort...
Men det är ju ett av odlandets vedermödor.

 En del blir bra, annat blir magnifikt och en del vill sig aldrig fast att man försöker flera gånger!

Idag har jag köpt två större buxbom som är spiralklippta...de ska få pryda varsin sida av altandörren. Hoppas det blir riktigt bra när det kommer på plats!


Sweet dreams!

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Vi har trädgårds inlägg både du o jag idag !! Åhhh jag kan tänka mig att din trädgård är helt underbart fin, en sån som jag vill ha..
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror också du har en sån där drömträdgård som jag vill ha, på våren är man så energisk och grejar sen avtar det fram mot sensommaren för mig. Första bilden, en sån hörna skulle jag vilja ha.
Ha en skön valborg
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Härliga inspirationsbilder du bjuder på idag! Spiralformad buxbom låter spännande, - ska bli kul att få se bildre på det sen. Jag har precis klippt till två små fjuttiga klot som vi har ute i en rabatt, de växer saaaaakta, men jag gillar dem!
Ha en fin valborgshelg!
/Anna-Karin

Det vita dårhuset sa...

Men sluuuuta....Nu får vi andra än mer komplex för våra trädgårdar *fniss*

Vackert!

Kram Erika

HEMLÄNGTAN sa...

Härliga bilder och jag är så nyfiken på er trädgård. Ser den framför mig som en riktig drömträdgård.
Buxbom är en favorit här hemma.

Kram fina du!