onsdag 13 april 2011

Skribent på besök!

Hej där ute!

Hoppas ni mår bra!
Själv är jag på ett riktigt strålande humör!
Det händer så mycket roligt och positivt och det är bara att"följa med"...

Idag har jag haft besök av en skribent i butiken.
Det kommer att bli ett reportage för en lokaltidning som kommer att landa i brevlådorna framåt sommaren.
Reportaget kommer bla att handla om min blogg, nätbutiken och hur jag jobbar.


Hur  kul är det inte att någon vill skriva om en?!
Jag hade butik i många år och det var ingen som uppmärksammade det förrän jag fick utrymme att verkligen köra på med det jag brinner för på ett annat sätt... 

 Och med det menar jag att jag kunde utveckla butiken på ett annat sätt och i en annan lokal. Skapa på ett annat sätt. Kombinera blommorna med inredningen och möblerna och det antika som blev en så lyckad kombination och som jag sen nådde ut med till er genom bloggen.
Bloggen som bara var nåt jag ville testa har blivit ett litet ansikte utåt. Och en väg för många att hitta hit till  Knäred.
Det känns jätteroligt!!!

Idag har vi fått två nya leveranser...Jag har så mycket att fota till nätbutiken. Hoppas hinna en del imorgon! Denna snygga korgväskan fanns bla med idag, ...och i turkos...underbar att ha som förvaring till magasinen...

Må så gott och tack för fina hälsningar!

Kram Mariette

10 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va´ härligt du arrangerat påskliljorna! Det måste jag härma....Kul med artikeln, bra för klirret i kassan, det behövs för alla egna företagare.
Ha det så gott och synd att det är så långt bort till din butik men jag har ju nätet....
Carin

Källeboda lantliv sa...

wow ! vad kul det måste vara...tänk att få sådan respons på det man gör ...jättekul ..grattis ! men så är du ju energisk också ...vilka söta väskor du visar ...ett nytt sätt att knyta påskliljorna ..snyggt ! ha det gott ..kram jeanette.kallebodalantliv

STENLYCKA sa...

Hej!
Idag strålar mitt hjärta för jag har fått paketet från dig. Blev så glad, de var så små ock söta fakirerna och lådan jättefin.
Tack för all hjälp!
Roligt med reportage, du är värd all reklam du kan få om dig och din butik
Hoppas jag kan göra ett besök i din butik under sommaren, om du har öppet.
Kram Raina

Designe sa...

Såå mycket fint och så fint arrangerat med blommorna! Jättekul att det kommer en skribent! Kram :)

HEMLÄNGTAN sa...

Kul med reportage! Det är du väl värd med allt jobb och slit.
Märks så tydligt att du trivs med ditt jobb, tänk vilken lycka att få hålla på med det som man helst vill göra.

Kram goa du!

gamla skolan sa...

Så härligt och stort grattis ! Du har verkligen gjort dig förtjänt av all reklam och uppmärksamhet !!
Underbara påskliljor , och väskor !!
Kramar // Susanne ♥

Ullis sa...

Vad roligt! Du har en jätte fin blogg med så många roliga idéer! Ha en skön kväll!
Ullis

Stjärnor & Champagne sa...

Tummen upp för dig raring, så kul...Jättefina bilder och stor kram till dig/ Anne

Fröken Grön sa...

Så kul med reportage, Mariette! Och vilka underbara korgväskor du visar idag, - jag är lite av en "väskoman" tror jag, hihi!
Må gott!
/Anna-Karin

Vintage House sa...

Underbart underbart roligt för dig...
vilken vacker bukett och väskan är ljuvlig
kram
sandra