tisdag 31 maj 2011

Vitt golv var det här!

Kuddar Lexington och Mimou
Överkast hemmasytt


Godförmiddag!

Ååååh underbara sol och värme! Välkommen tillbaka!!!
Man blir ju så lycklig!

Idag mitt senaste projekt hemma...
Mera vita golv!

Förra veckan när mannen åkte till Stockholm så passade jag på att måla brädgolvet i sovrummet.

Man trycker ju inte ut en dubbelsäng genom dörren direkt så det var till att flytta möblerna runt i rummet som gällde för att kunna måla.
Halva rummet åt gången med andra ord.

Två lager grundgärg och ett lager golvfärg senare...

Jag är helt såld på vita golv!
Finns inget vackrare...Som balsam för själen...

Den fina Marockanska kannan finns i nätbutiken

Nu är det slipa möbler som gäller här!

Njut av sista dagen i Maj!

KRAM
M

7 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Härligt med vita golv..:-) önskar jag kunde måla mina vita...men men jag hyr huset så den pengen vill jag inte lägga ner där.. Jag får njuta av dina istället! ;-) Ha en underbar dag! :-)

Vintage House sa...

vist är det läckert med vita golv...
ha en skön dag i solen
kram
sandra

Mitt hvite hus sa...

Nydelige hvite gulv.. og den krakken din var skjønn =)

klemmer Kerstin

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Vad fint det blev.

Johanna Stålros sa...

Åhh vad avis jag blir- så fint med vita trägolv!!! Kram Johanna

Fröken Generös sa...

Ljuvligt fint med vita golv! Läste om dig i Metro och tyckte det var ett jättetrevligt reportage! Helena

@my casa sa...

Håller med dej, vita golv är så fina!
Har själv målat sovrum och trappa vitt.

Ljust & fräscht hehe