söndag 5 juni 2011

Trädgård, tennis och lite annat!

Buxbomsspiralerna flyttas! Jag kan inte ha en sommar utan fuchsior på stam i dessa krukorna som jag haft de senaste åren...

Godmorgon!

Här är jag verkligen i startgroparna för att ge mig ut idag!
Solen skiner, vattnet glittrar blått och det är ännu en underbar dag!
Dagens inlägg blir lite blandat från igår.

Efter jobbet var jag fast i trädgårdens värld.
Planterade, började gräva som verkar utveckla sig till nya land osv...Tiden bara försvinner och det är så roligt och kreativt. Nästan som barn som ligger och leker i sanden så gräver jag och bygger på mitt vis i vår trädgård!

Igår morse när jag körde till jobbet plockade jag ett stort fång hundkex till mjölktinan vid uthuset.

Då tänkte jag att hela den långa vintern är verkligen värd det när man får uppleva den svenska sommaren som bara är sååå vacker och efterlängtad.... Magi är vad det är...

Den rosa pajformen från Gerbera Keramik som jag glömde att fota i fredags, men snabbt gjorde igår morse,  blev extra vacker ihop med en liten ros och en blå port...

De små små sakerna igen som ger sån glädje!

Och här har vi då Sporty Mama!
Vi blev bjudna på middag med tennis som start igår. Och jösses så kul det var! Jag har aldrig spelat tennis innan men det var SUPERSKOJ!!!
(Här tar jag mig an både slalom och tennis i år, och allt är bara så kul!!)
Kan dock meddela att jag är lite skakig i armen idag...det tillhör inte vanlig motionsform för mig!
Men gäddhänget behöver sig en omgång då och då!

Önskar er en underbar och härlig dag i solen!

KRAM
M

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Här jobbar och donas det ser jag! Skottkärran får inte vila=) Hundkex, finns det ngt vackrare, så fint i kruset och bilden med rosen och den blå bakgrunden, oj va fin! Liksom dig, vilken ungdomlig kropp!! Och gäddhäng har du knappast bloggvännen.... ha en skön söndag i trädgården! Mari.

Unknown sa...

Ser heller inget gäddhäng, däremot rena tennisproffset, du ser verkligen ut att vara född med tennisracket i handen :)
Och din trädgård är rena drömmen.
Ha det bra!
Camilla

Anonym sa...

Du är inte precis tjejen som ger gäddhäng ett ansikte! Men det är bra att du jobbar på att aldrig få något! Blev det felsyftning nu? Jag har korrläst så mycket de senaste dagarna att jag visst inte klarar av egna bloggkommentarer längre...
Visst är det underbart väder och underbart att ha trädgård! I vår gör en flitig trädgårdssångare oss extra extra lyckliga.
Junikram!

AnnaHelena sa...

Jo, visst är det så att man verkligen, verkligen uppskattar sommaren eftersom vi har ett långt, mörkt och kallt vinterhalvår!
Är imponerad av tennis-mamman! Du ser, det är aldrig för sent! Vem vet - man kanske har oanade talanger för någonting...(Jag går själv och väntar på vad det nu skulle kunna vara...:-)

Hundkex i kruka! Ja, det måste man ju ha! Kanske blir det till att plcoka ett fång i dag...?

HA det fint! Kram // AH

Snäckskalsdalen. sa...

Du grejar och fixar så fint hela tiden - outsinlig energi!
Oooh, spela tennis, det är kul det, man får banka och slå på den stackars bollen hur mycket man vill. Jag saknar det! Skulle kanske börja igen, det är roligt!
Du håller på att bli riktigt sportig ju, som sagt, skidor och tennis under en säsong!
Agneta kram

Källeboda lantliv sa...

somriga bilder ..ja att hålla på iträdgården är kul ...sportiga du ! spelar du tennis också ...duktigt ! ja man blir ju yngre när man tränar sägs det ..så man får inte sluta med det då ..hi.hi...ha det gott i solen ..kram jeanette.kallebodalantliv

Norregård sa...

Sportig är bara förnamnet på Blogglandias flitigaste...
Härliga sommarbilder!!

Kram Malin

Sara sa...

Fifan, vad snygg du är, kvinna!