måndag 14 november 2011

Vinterkurserna i butiken


Hej på er!

Hoppas helgen varit skön!
Vi har hunnit med kalas och bakande och lite annat smått och gott så då får man vara nöjd!

Nu finns det bara plats för jultänk, ja inte direkt julklappar och sånt, utan julens dekorationer och fix och pynt och mysigheter...

Denna veckan ska vi ha kurs i butiken onsdag och torsdag.
När jag satte de datumen och namnet på kursen  Vintervackert så kändes det så långt bort. Men nu är vi där! Därför är det dags att gå igenom vad som behöver köpas in och föberedas.
Vi ska göra dörrkrans och ljusgrupp, allt förstås i vinterns tecken.

Vet att många som kommer på kursen läser bloggen, så därför påminner jag om att man ska ta med fat till ljusgruppen (eller skål), men ett vanligt gammalt silverfat som man tex köper på loppis passar finfint, (ca 19-24 cm/diameter).

Lite bilder från senast inlagt i nätbutiken

Nu ska jag kladda med lera och målarfärg!
Toppen att få göra det man gillar bäst!
Skapa skapa skapa!

Vi ses sen!

KRAM
*Mariette*

8 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så fint. Om jag bodde närmare hade jag gärna kommit, det låter väldigt kul kram

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Låter som du haft en bra helg!
Blev så förtjust i den vackra änglastaken så jag gjorde en beställning hos dig på en gång.
Tack för tipset om ilexgrenen, när jag kommer till blomsteraffären skall jag köpa en gren och testa, tyckte den var så dekorativ.
Ha en bra dag!
Kram Raina

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken driftig tjej du är!!

Och så mycket nytt och fint till butiken! Kul advenstljusstake, och vacker stjärna och så den lilla rosa julkulan,=)

Jag är på jakt efter ljust grålila kulor, inget du har på ditt lager??? mari.

Anonym sa...

Du får ha en liten gör det själv instruktion här på bloggen till oss som har för långt att köra:-)

Kram

Unknown sa...

ssoooo sweet the anglòe candel holder..nice
kisses
simona

Anonym sa...

God kväll!
Får mycket inspiration när man tittar in till din blogg, idag var det en så fin bild av ditt fönster, "måste ha känsla" till ängla-ljusstaken, Så underbar fin! Beställningen är gjord ikväll och kommer pryda lilla hallfönstret i advent! Tack för alltid så fina inlägg av dig! Hälsningar Elinor i Vårgårda.

frida sa...

vilken vacker ljusstake