söndag 25 december 2011

Christmas à la Bolagsvillan!


Kära Juldagen,
Tack för glada barn, god mat, hälsa och fina presenter...

Här hemma har vi idag en sådan där lugn skön dag när alla går och pysslar med sitt, det är vår tradition på juldagen.
Mycket som ska plockas upp och undersökas och grejas med.
Det är så skönt när allt går i stilla takt och alla är nöjda med sitt eller hur?
Frid och fröjd och fred på jorden är väl drömmen...

Igår firade vi jul på tre ställen, också tradition.
Här lite bilder hemma från oss på kvällen innan vi åkte till svärmor och blev bortskämda.
I stora rummet har jag en stooor fin lärkgren, den är så vacker tycker jag...och så små silverfärgade enkla hängen i den...perfekt...
Behövs inte mer...
***
Någon har hängt en mistel i hallen...
Faktiskt inte jag!!!
Favorithyacinterna i år är multiflora hyacinterna.
Har ni inte provat dem så testa.
De får så många fler blommor och jag tycker att de håller längre också!
 Inte mycket rött hemma hos oss...
Men vitt, silver och grönt...
Tittar man noga i kulan kan man nog se både det ena och det andra på köksbordet, men idag får man ha saker överallt, för idag är det tid att njuta av allt nytt!
Själv har jag en superspännande bok och en stor hög med tidningar som jag ska ägna mig åt.
Sen blir det favvon fisksoppa med saffran, och Kokvinnorna på TV! (som utspelar sig på en gård strax utanför vårt lilla Knäred, en väldigt speciell film om annorlunda livsöden)

Ha en riktigt fin Juldag!

6 kommentarer:

Unknown sa...

God fortsättning! Här myser vi med! Efter att ha sjungt i kyrkan har jag nu intagit ryggläge i soffan!
Kram Anna

Norregård sa...

God fortsättning du fina:)

Kram från Norregård

Vintage House sa...

Hej
så härliga bilder och en mysig julafton:)
här har slappats hela dagen och så skönt...
God fotsättning
varm kram
sandra

Dorota sa...

Odkryj w sobie ciszę,
aby usłyszeć Słowo, które Cię przemieni.
Odkryj w sobie tęsknotę,
aby narodziła się miłość, która nigdy nie zgaśnie.
Odkryj w sobie małego Narodzonego,
aby otrzymać wielkie dary.
Z najserdeczniejszymi zyczeniami Dorota z Sielankowego dziergania

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härliga bilder.Önskar dej en skön och mysig annandag!Många kramar Rita ♥

Rut och Signe sa...

Men du, jag såg Kokvinnorna igår och blev så berörd. Vilka livsöden!!. Har läst bokerna "De ovanliga" och sett "Hästmannen" som jag gillar jättemycket. Har en god vän som lever ett annorlunda liv på landet som keramiker. Hon är helt underbar och har valt ett liv ganska långt från vårt men jag är så imponerad över hennes livsstil. Sådana människor behövs för att få en reflektion över hur jag själv har det. Kram och god fortsättning! Ha en bra försäljningsvecka nu, Marie