torsdag 22 mars 2012

Snickerskakor


Eftersom ni är många som gillar recept så tänkte jag dela med mig utav ett som jag bjöd på i butiken i tisdes kväll när det påskpysslades.

Här har vi snickerskakor...

Erics spontana kommentar när han provsmakade;
 "Mmmmm, mamma, dessa måste du göra igen!"

Snickerskakor

10 dl rice crisp, 1 tsk vaniljsocker, 1 burk jordnötssmör (225 g), 0,5-1 dl kokos, 1 dl strösocker, 1 dl ljus sirap
Garnering 200 mjölk choklad

Blanda jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull på spisen, det ska inte koka!
Blanda rice crisp, vaniljsocker och kokos i en skål. Rör sedan ner den uppvärmda jordnötsblandningen i crispet.
Rör om så det blandar sig ordentligt.
Lägg bakplåtspapper i en form på ca 20x30 och platta ut smeten ordentligt och ganska hårt.
Smält chokladen över vattenbad och bred sedan över kakan.
Skär i rutor.
Låt stå i kylskåp eller frys in dem,.

Nu är det bedtime för mig!
Har lyckats få en allergisk reaktion här ikväll, inte så roligt...
Hoppas det är bra imorgon dock.

God Natt!

3 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Härligt med kakor som denna som är helt utan kalorier... ;o) Precis som jag gillar!

Kram Malin

spokslottet.devote.se sa...

Måste bara säga att jag testar nästan alla dina gudomliga recept.
Vad hittar du alla och det bästa är ju att de är så enkla.
Kram June

Torparlycka sa...

Tack för tipset, perfekt så här till helgen=) Kram A