tisdag 17 april 2012

En gammal skola blev drömmen...

 Alla bilder Allt i Hemmet/Foto Monika Norrby


Godmorgon Tisdag!

Brrrr, vad våren är seg i år!
Den bjuder verkligen inte på mycket värme... Fast lite sol dock och det får man vara glad för!

Dock längtar jag efter lite mera värme och dessa bilder från en gammal skola i Värmland som publiceras i Allt i Hemmet bjuder på den där anspråkslösa sköna sommarstämningen tycker jag...

Man vill kliva in i den där gröna sköna trädgården och bara känna doften av sommar eller hur?


Lika mycket som jag gillar modernt och trendigt trendigt så tycker jag om lantliga hem utan miiinsta moderna sak.

Kan kännas rent av befriande ibland att titta på...

Känns som att flyttas tillbaka i tiden en stund...

Som om tiden stått stilla



 Allmogeskåp från 1700-talet

Det häftiga med detta hus är att här har de letat upp en gammal skola, som visade sig vara deras drömhus. Sedan har de gjort ateljèer och besöksrum på nedervåningen och bostad åt sig själva på ovanvåningen.
En dröm för många att kunna ha det så.

Nu ska jag lägga in de supersnygga lädermattorna i nätbutiken och så ska nya paket packas klart, sen är det dags att plocka ut blommorna.

Ha det så bra!
Kram!

13 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Mm, älskar den tredje bilden, köksbordsbilden. Så himla mysigt det ser ut. Jag längtar verkligen efter sommaren nu. En sommar med toppenväder då förstås. När man vaknar, äter frukost på altanen, går ner till stranden med medhavd lunch och senare grillning på altanen till sena kvällen. Åååhhh!

Kram Malin

Soltorpsgarden sa...

Hej! Jag håller med, jag gillar både gammal och ny stil! Allt har sin charm, det var verkligen jättemysigt den gamla skolan! Ja nu längtar jag till lite värme!!Kram Vivi soltorp

Maria i Lilla villa vita sa...

Ja, någon värme är det ju inte tal om direkt!

Springer fortfarande runt i vinterjackan och det börjar bli lite tröttsamt, men snart ska det väl vända?

Ha en underbar dag kära du!

Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Så ljuvligt!!!!!
Ha en fin tisdag.
Kram Agnetha

No34 sa...

Man blir verkligen glad i själen av gamla hus och möbler...:))) Ha det gott, kram Kate

Elna sa...

Det är en riktig sommardröm. Vädret är ur led för här haglade det för en stund sedan. Du får ha en fin dag.

Kram
Elna

Anonym sa...

ÅÅÅhhhh, vilka ljuvliga bilder! Tack för dem! Jag känner precis som du, lika mycket som jag är "såld" på stilrent och supermodernt, lika svag är jag för inredningsbilder som dessa. Måste erkänna att ska man få det ombonat, inbjudande och mysigt, ja då är valet ganska lätt............Men, att få till det så här kan se enkelt ut när det är fix klart, men är faktiskt också en konst i sig att få till.

Har precis kommit in på jobbet igen efter en tur från Stora Torg i Halmstad, såg så soligt och skönt ut inifrån, men huuuu vad kallt!!!

Ha en fortsatt bra dag i väntan på mer sol och värme

//Ann-Britt

Casa of Mia sa...

Så otroligt vackert hem! Ja, våren är verkligen seg i år, jag vill ha lite värme! kram

HEMLÄNGTAN sa...

Första bilden är ju helt ljuvlig, älskar de vita stolarna!!!
Håller verkligen med dig om att det känns lite väl segt med vädret just nu. Det blåser så kallt och i morse hade vi frost igen. Men snart så kommer nog värmen igen :-)

KRAM

Källeboda lantliv sa...

Underbara bilder .. Håller med om att det känns dom tiden stått stilla .. Den stämningen gillar jag .. Känns så krav löst .. Och energigivande .. Kramar till dig och din fina blogg .. Kram Jeanette

Cattis sa...

Underbara bilder från ett fint gammalt hus.

Cattis

Johanna Stålros sa...

Verkligen en dröm att hitta en sån skola! Kram

Snor och Glamour sa...

Men åh så fint! Och rar blogg har du också, den hade jag missat! Men jag kommer tillbaka, var så säker!

Kram