lördag 21 april 2012

En liten lördagshälsning!

 Doftljus och klaraste blå riddarsporre...


Hej Hopp!

Hoppas ni har en fin lördag!
Här skiner solen, köttet ligger och väntar på grillen, kakorna är bakade, golven hastigt städade (!!) och borden dukade...
Nu ska jag bara sätta fart med potatisgratängen också...

Men jag måste tipsa er om det underbart doftande ljuset på bilderna...
Liljekonvalj...ahhh, att öppna det ljuset är som att förflyttas till när man var liten och stod i liljekonvaljbacken och fyllde händerna med vita små blommor...
(Finns i butiken,- men inte nätbutiken ännu i alla fall)

Man får en riktig nostalgikick när man öppnar det, och säg vad doftar som liljekonvalj...
Inte mycket som kan jämföra sig med det tycker jag...



TREVLIG LÖRDAG!

5 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Vackert! Önskar dig en härlig lördag också kram

Elna sa...

Vackra bilder och liljekonvalj luktar så gott. Du får ha en fortsatt fin helg.

Kram
Elna

Sussi sa...

Liljekonvalj luktar VÅR...ahhhh!
Så skönt det låter med sol...här lyser den med sin frånvaro, men man får inte sitta inne och sura för det! Nu finns det massor med kul att göra i trädgården..eller hur? Fast lite värme skulle förstås inte skada...
Kram
Sussi

Anneli sa...

Låter som en helt perfekt lördag.
Faktiskt skönt väder här med, men någon grill blir det inte ikväll.

Liljekonvaljedoft får mig att tänka på min mormor och morfars gamla torp ,där fanns hav av liljekonvaljer men vi fick inte plocka för de var ju giftiga!

Fortsatt fin helg,
Kram Anneli

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du får gärna lägga upp doftljuset i nätbutiken, liljekonvalj är den godaste doft jag vet=)

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina