måndag 21 maj 2012

Nu blir det konst på väggarna!


 Idag har vi en konstnär på besök!
Fram på väggen vid dörren växer en murgröna upp!
Wow, häftigt det känns...

När jag i höstas vann den fina ärofyllda titeln Årets Köpman i Laholms Kommun 2010 så vann jag också en konstcheck på 3000 kr.
Den använder vi till att smycka fasaden idag.

Och konstnären,
 han heter Kirke Ralph och har bla smyckat fasader utanför butiker i Laholm, målat 50-70 kvadratmeter stora målningar på olika ICA Maxi butiker mm mm.
Jag har beundrat hans målningar i Laholm i flera år så därför känns det sååå roligt att kunna använda pengarna jag vann till detta och att det blir något för butiken och inte "bara" något man köper och tar hem för privat bruk.

Bilderna visar början...


Fortsättning följer!

PS; Idag kom en snabb leverans med påfyllning av de superpopulära glasprisme slingorna!

Ha en härlig härlig dag!

KRAM

5 kommentarer:

Elna sa...

Vad mysigt med murgröna på väggen. Du får ha en bra start på veckan.

Kram
Elna

Mejrams! sa...

Så läckert! Det får du visa mer av när det blir klart!/Kram Merja

Casa of Mia sa...

Åh så fint det blir, härlig idé kram

House number 11 sa...

Det ser underbart ut! Jag älskar murgröna och murgröna på väggen! Finfint!
Kram Jenny

Rut och Signe sa...

Men vilken bra idé att låta smycka utsidan till butiken! Det ser ut att bli hur vackert som helst.

Snyggt,,,,, Marie