fredag 22 juni 2012

Glad Midsommar, uppe vid Kvarnen!


Hej Midsommarafton!

Ja idag regnar det alltså,
meeen det går ju som tur är att fira midsommar ändå!

Efter stängning i butiken så var vi vid Kvarnen i Knäred där det var midsommarfirande för första året.
Tusen tack Roland och Lisbeth och tack för att ni är så engagerade och härliga människor! (Min moster och morbror ska stolt tilläggas.)

Efter dansen kring midsommarstången, som jag inte var med på för jag trodde jag skulle dö av alla knott (lite känslig för det..), så var det egen fikakorg som gällde, som pga av regnet intogs inne i den gamla kvarnen.

 Detta är ett så fint och häftigt gammalt ställe därför är det verkligen roligt att den får nytt liv tack vare Lisbeth och Roland.


 De hade placerat ut stolar och bord men det räckte inte till alla, vi hittade en kista att sitta på!
Det var spontant och mysigt mysigt!!!!
Här ovan Olivia och min brors flicka Nova.


 Min lillebror Martin och Noel och så sötaste lilla Nova.


Det här kortet skrattade vi gott åt för bredvid mig sitter min svägerska, söta Rebecka, men en märklig skugga lade sig emellan!
 Kan det vara spökerier i Kvarnen????! (haha)


Olivia med midsommarkrans,
och midsommarstången i regnet vid Kvarnen!



 Lisbeth hänger ut från våningen ovanför oss! Det där vill jag också fota ropade hon!

Nedan ser ni den gamla Kvarnen som rustas upp för fullt med hjälp av folk som skänker, sponsrar och bidrar på olka sätt.
Min lilla mamma och pappa har bekostat färgen och en massa andra har hjälpt till och mer behövs.
Kolla gärna in deras blogg Morfars Kvarn som finns i min länklista.

 Omgivningen är magnifik och en riktig liten skattt.

...här ser ni två andra söta skatter!

Detta var en liten paus i midsommarfirandet.

Hoppas ni njuter av en härlig dag!

Kram Mariette

8 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Härliga midsomriga bilder!
Så jättefin du är i din gula klänning och med prästkragar i håret!

Kram Kram // AH

House number 11 sa...

Vilka härliga bilder!
Kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Vackra bilder och vilken fin kvarn!
Synd att ni haft regn här kom det inte förrän ikväll.

Kram Suss

Anonym sa...

Bilderna ger fin känsla av svensk midsommar! Jättesöta barn och du är så fin i din gula klänning!!!

Din Pavlovatårta kan verkligen rekommenderas - den fick mycket uppskattelse från våra gäster igår!

Önskar alla en fortsatt skön helgledighet.

Ann-Britt

Anonym sa...

Hej, rara Mariette!

Fina bilder som sedvanligt är hos dig! De förmedlar svensk midsommar. Flickorna Olivia och Nova är så fina i sina midsommarkransar och lilla Noel är också så söt.

Du är också så fin och klänningen är underbar!

Jag blev bjuden på grillmiddag hos dottern med make och 3 japanska spetsar som är helt underbara.

Det var tomt utan maken men vi försökte ha trevligt och gjorde det bästa efter omständigheterna.

Önska dig en fin fortsättning på midsommarhelgen!

Ps! Vi hade en strålande solskensdag igår men idag är det molnigt dock inget regn ännu Ds!

Midsommarkramar från Renate!

Malin`s Diner sa...

Vilket ställe ni firade på. Verkligen häftigt med alla dessa reglar och skrymslen.

Vilken fin förstabild, ryggbilden på dig och din dotter. En härlig klänning också, vacker som en dag!

Kram Malin

Casa of Mia sa...

Härliga midsommarbilder trots regn, kram

Lisbeth sa...

Tack raraste Mariette för de fina orden om oss och för att Du,som är duktig fotograf visar vårt drömprojekt kvarnen på Din blogg!
Ja, midsommarafton 2012 minns Roland o jag med glädje och tacksamhet. Ser fram emot en repris nästa sommar!
Hårda kramar moster Lisbeth