tisdag 26 juni 2012

Lätt som en plätt!


Om ni vill göra något jätte enkelt ska ni göra sylt!

Smakar sommar så det svänger om det!

Ljuvligt gott till våfflor, pannkakor, att rulla in i rulltåror eller som jag tänkt, att fylla hallongrottor med...
rödare finare färg får man leta efter...


Köp ett paket syltsocker med pektin från Dansukker.
Hacka två liter jordgubbar, häll i kastrull med syltsockret (1 kg) och koka ca 2-5 min.
Häll upp i rengjorda burkar.
Kan inte bli lättare och finare!



Ikväll kollar vi på Allsången och brittisk thrillerserie i fyran(I love sådana!!!).

Hej Hej sommar!

Vi ses!
Kram M

PS; Ibland lägger jag in extra stora bilder, (som idag), vad tycker ni, ska jag hålla mig till storleken mindre? Tyck gärna för jag velar över jag tycker blir bäst!

8 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Gott, men hallå! Morden i Midsomer då? ;o)

Kram Malin

House number 11 sa...

Tack! Så enkelt och så gott!
Jag kan tycka att det är trevligt med både och! Dina stora bilder idag är underbara!
Kram Jenny

FruBea sa...

Måste säga att jag blir galen när det är stora bilder. Har jättesvårt att få det att fungera i min mobil och lyckas alltid flytta fram eller tillbaka i dina inlägg istället för att se hela bilden. Det kanske är någon inställning hos mig som gör det svårhanterligt men annars håller Jag på små bilder:-) ! Tack annars för vackra bilder och massvis av inspiration!

Clary sa...

Första gången jag besöker dig , har kikat på lite äldre inlägg och jag är fast = kommer tillbaka . Såg reportaget i leva bo men glömde kika in på din sida då ... Vilket fantastiskt hem du har . Framsidan av huset är så , jag saknar ord .... Underbar .... Du ger inspiration så imorgon ska jag göra sylt ... Kram farmorannasarv

Jeanette Hornbeck sa...

Hej snäckan! Sylta och safta är toppen, enkelt och så känner man sig lite duktig och slipper en massa skumma tillsatser. Jag tycker stora bilder är påträngande och jobbiga.
Kram Jea

Anonym sa...

Din sylt ser fantastiskt fin ut i färgen. Jag tycker det är bra med stora bilder:-)
Kram Marita i Björkhagen

Anonym sa...

Tack för receptet på jordgubbssylten!

Såg givetvis allsång och efter det MIM. Synd det bara visas i 2 avsnitt:)) Jag har alla filmer med John Nettles i huvudrollen.

Kram Renate

Maja Möbler.se sa...

Jag gillar lite större bilder, särskilt när de är så fina som idag. Jag blir riktigt lockad att koka sylt ocks ;) Hälsningar Maja