måndag 3 december 2012

Julskyltning på Tulipa, -2012

 
Årets julskyltning på Tulipa!
 
 
Hej i snökaoset!
 
Jösses vad snön fullkomligt vräker ner...
Det är verkligen vinterlandskap!
 
I eftermiddag tog jag jobbet med mig och åkte hem till barnen som var lediga från skolan.
Det blev snölek ute med kompisar för dem och sen efter det nybakt varm sockerkaka och varm choklad, kändes väldigt bra att kunna bjuda på det (om än enkelt!) efter att mest ha jobbat, jobbat, jobbat senaste veckorna...
Passade även på attt klicka hem vinterskor för vem kör frivilligt iväg och handlar i detta snökaos...två bilar låg i diket på min lilla väg hem från butiken idag...usch...
 
 
Igår var det som sagt julskyltning.
Det var jättelyckat.
Mycket folk, gnistrande snö, doft av glögg och pepparkakor och nystylad vinterfin butik var vad vi bjöd på...
 
Här kommer en massa bilder!
 
Jag tror det är granens år för mig i år!
På kurserna jag hade gjordes det mossgranar, vår fina gran hemma fick åka till Stockholm och står nu ståtligt utanför Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm och så förstås till julskyltningen så fick det bli silverglittrande mossgranar...


 


 
Jag har haft butik i femton år och det är inte många år det varit snö till julskyltningssöndagen, men i år så kom den lämpligt på lördagskvällen, fint singlandes ner...

 
Nere vid uthuset...
 


 


 
Lite nya möbler, nytillverkade dock, hade hittat fram...
Gillar verkligen betong looken till skivor på dessa möblerna.
 
 
Fina små vit/silvriga hus från GreenGate.
 
Tomtar kan man väl konstatera att det inte är mycket nu för tiden...
(Den frågan får man alltid innan julskyltningen, är det mycket fina tomtar i år...*hihi*...nej, inte tomtar men otroligt mycket annat härligt och vinterskimrande!)
 

 
Supersnygga klädda förvaringsboxar från House Doctor finns i olika färger och säljs i set om två.





 
Sen blev det mörkt... och då var jag tvungen att ta några fler kort,.. bara för att det var så mysigt...


 
 

 
Dessa stjärnljusstakar från House Doctor tycker jag är magiskt fina...
(Finns i nätbutiken)
 
Ha nu en riktigt fin kväll!
 
*Mariette*


15 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Himmel så mycket härliga bilder med massvis av inspiration!!
Hoppas ni haft en skön em i snön:-)
Kram Anna

LILLA MÖBELVERKSTAN sa...

Åååå, så otroligt fint du har gjort! Absolut bästa julstämningen får man av dina bilder!

LILLA MÖBELVERKSTAN sa...

Åååå, så otroligt fint du har gjort! Absolut bästa julstämningen får man av dina bilder!

House number 11 sa...

Du har gjort det så otroligt fint! Vackert, stämningsfullt, mysigt...ja, allt man kan önska sig!
Kram Jenny

Gudrun sa...

Vilka bilder du visar upp. Ljuvliga och vackra. Hade så gärna velat se julskyltningen i verklighet.Otroligt mycket vackert du har och inspirerar gör du också!
Tack!
kram Gudrun/Hönö

hemma hos lilla mej sa...

Så otroligt fint du har gjort! Absolut bästa julstämningen får man av dina bilder!Underbart.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

Millas hem sa...

Himmel så mycket fint överallt! Javisst var det helt ljuvligt att det äntligen kom lite snö på jylskyltningen. De senaste åren har det bara regnat här! Men nu var det verkligen stämningsfullt!
Hoppas att jag kan komma förbi din fina butik någongång!

Kram Camilla

Anonym sa...

Hade det nu inte varit en liten bit att köra i detta väder hade jag åkt ner igen. Du har verkligen en härligt ställe:) Madeleine

frida sa...

Åh så fint! Tar mig nog en sväng till knäred till helgen. Vad kostar häst huvudet? Letat efter ett sådant svart lääänge. Ursnyggt! Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh vad jag skulle vilja ta mig till din fina butik:-) Tack för alla fantastiska julbilder du visar!
Kram Susanne

Nathalie sa...

Supersnyggt!!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh vad många fina bilder från din butik! Vilken julskyltning!
Kram,
Regina

Tulipa sa...

Tack snälla! Vad glad man blir!!!

Det fina svarta hästhuvudet kostar 315 kr, kommer snart i nätbutiken också!

Kram Mariette

Min plats i solen sa...

Vilken härlig bildfest! Underbara bilder och härlig, härlig julkänsla. Vilken känsla du har! :)

Sköt om dig och ha en fin vecka.♥

Kram Lotta

Runevads Trädgård sa...

Jättefin julskyltning och underbara bilder!!

Gillar verkligen den lilla renen, det finns ju så mycket annat fint om julen än alla dessa tomtar! Gillar tomtar också men i lagom dos..

Hälsningar från ett soligt Falkenberg!
Kram Camilla