tisdag 16 april 2013

Lite läckert...

 Alla bilder Sköna Hem/ Wichmann & Bendtsen Photograhpy
Styling Helena Strauss och Marie Delice Karlsson
 
 
Hej Våren!
 
Ja visst är det härligt!
Äntligen är den här!
 
Igår kväll var det alldeles ljummet långt efter klockan åtta och när man öppnar dörren på morgonen för att åka till skola och jobb så är det ljummet då också...Nästan en konstig känsla... Och jag ska säga att jag fasar fortfarande nästan för att dra bort gardinerna på morgonen för tänk om det faktiskt ligger snö där ute...Det har ju gjort det alldeles för många gånger nu.
(Vintern har varat ett halvår...)
 
Men nu har vi mitten på april och det är bara att njuta!
 
Bjuder på lite ögongodis i form av danskt vackert hem.
(HOPPAS min nya kamera kommer idag, jag vill fota...!!!)
 
 
 Detta är ett hem från förra sekelskiftet som består av två lägenheter.
Inredningsstilen; lite nött, träfärger, kristallkronor och olika spännande föremål från skilda delar av världen.

 
Badrum i svart/vitt med läckra detaljer.
 

 
Såna här ruffa bord är väl för härliga...
Och stora urnor med några enkla kvistar i, kan det bli så mycket enklare och stiligare.
Stort som gör intryck och sätter stilen!
 
 
Sovrum med klädd sänggavel.
Stavparkettgolvet....mmmm....så fint.
Vilken tur att vi har likadant hemma)),- så är vårt hus också från samma tidsepok som detta.
 
Ja, hörrni.
Idag hoppas jag på påfyllning av Hagedornhagen printsen. Jag har beställt en massa nya insekter och fjärilar.
Sen kommer också Tina från Pearls for Girls och visar nya vår/sommar smyckeskollektionen.
Ska bli kul!
 
Ha en skön vårdag!
 
KRAM!


2 kommentarer:

Anonym sa...

MYCKET läckert!!!!

//Ann-Britt

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, nu har det äntligen blivit varmare här också. Tänk att det blev vår till slut!

Ha en underbar dag och hoppas att kameran kommer idag!

KRAM, Jenny