måndag 17 juni 2013

Pioner, staty och sommartänk...

 
 
Så var det första dagen på sommarlovet och solen skiner...
 
Om inte alltför lång tid så hägrar dessutom semestern som ett oskrivet blad.
 
Jag har alltid väldigt svårt att komma in i semesterkänslan och har första tiden lite dåligt samvete för att man är ledig överhuvudtaget...))!
Och sen blir det ju bara så skönt och den där stressen som jag tyvärr alltför ofta dras med den byts ut mot känslan av att få vara i dagen på ett helt annat sätt än annars.
 
Jag längtar efter det nu,
 samtidigt som jag ju tycker det är roligt med det som jag har att se fram emot med butiken också.
 
 

Igår plockade jag in några regntunga vita pioner som fick stå ihop med det senaste jag tagit hem från butiken, nämligen den vita statyn...
 
 
Det är för och nackdelar med att ha eget.
Man kan sannerligen inte ta hem allt man vill, men lite grann i alla fall...
 
 
Fånga dagen!
Jag ska ta kaffekoppen och gå ut i solen en stund!
 
Kram!

2 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Å, så fint med den vita pionbuketten! Så lyxigt att kunna ta in ett fång pioner så där! Jag är för "snål" med mina pioner, så de får sitta kvar ute i trädgården! :-)
Fint med den vita statyn också!

Kram // AH

Ekenäsliv sa...

Sååå fint!!!
och jag känner alltför väl igen mig i tankarna… Den här ledigheten börjar väl inte på ett välkännt sätt heller då flickan min skall operera bort sina mandlar nästa vecka… Blir en tid då hon inte är så pigg så semestern kunde jag förskjuta och så blir det vab till en början istället. Min lilla skrutta..

Men, vilka fantastiska bilder på studenterna, bilderna miljöerna och de själva, så vackra!!!
Önskar dig en fin midsommar nu!
Kram Anna