torsdag 6 juni 2013

Sommarfint inne...

 Nyfixat och sommarfint på skänken vid matbordet.
 
 
Hej på Nationaldagen!
 
Och vilken dag!
Som den bästa härligaste sommardagen,
 och inte stund har jag ägnat åt datorn,- och jag tror många med mig gjort det samma, nämligen passat på att njuta av den svenska vackra sommaren när den är som bäst!
 
Men först var jag iväg i butiken och jobbade lite på förmiddagen och då passade jag på att ta hem ett par blå urnor som jag hittade ute i butikens antika avdelning. Tänkte de skulle passa bra här i matrummet.
 Älskar blått, speciellt på sommaren...Så fräscht och sommarfint.
 
 Tog också hem lite blomster att förgylla huset med!
 Vita rosor som fick sällskap av hundkex och smörblommor som växte i diket längs vägen hem...
 


Och på ett annat skåp blev det också lite rosor som ni skymtar här...
 
Vilket hem som helst får en extra dimension av underbart när man sätter fram lite blommor i vaser här och där, det är guldkant på tillvaron precis som god mat är eller en bra tidning är eller en ny klänning eller nåt annat man gillar!
 


 
Efter arbetet har jag bara njutit av att vara hemma och sola, fixa i trädgården, fika, grilla och så nu när det svalnat av en joggingrunda i skogen som avslutades med ett glas vin ute i den sena solen,
 så ja,
 
 den nationaldagen tar jag gärna i repris faktiskt))!
 
 
Hoppas du också haft en strålande fin dag!
 
Kram M


2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilket fin bukett. Å så fin skänk med svart skiva. Jag är lite svartsugen att måla jag med. Ska fundera ut vad bara;)

Kram Teres

Malin`s Diner sa...

Jättefint!

Även i dag har jag haft en kund som besökt dig, Förra veckan var hon nere med en väninna. Hon frågade om jag varit hos dig, och att hon trodde vi skulle klaffa. Hon tyckte du hade det så fint så!

Kram kram