lördag 3 augusti 2013

Att stå i solen...


 
Som att stå i solen.
 
En gång om året,
 minst,
 bör man göra det...
 
Stå i solen och se på den vackraste solnedgången...
som här på Västra Kusten på norra Öland.
 
Det är så vackert att det nästan gör ont
 och jag blir lite betänksam och filosoferande och salig
 och allt på en gång.
 
Det är liksom som att livet blir så mycket mäktigare till denna imponerande uråldriga och stora stolta utsikt med havet och den fallande solen...
 
Om tiden kunnat stå stilla och ögonblicken kunnat fångas.
Då hade jag sparat detta...
 



 
En del av det fina gänget!
 
 
Noel
 
 
Martin & Rebecka
 
 
Blå Jungfrun
 
 
 
Hej i kvällen!
 
Ja nu har vi varit på Öland en knapp vecka.
 
Vi har haft både störtregn och stekhett.
 
Sett både det ena och det andra från norra till södra delen av ön.
 
Igår kväll var vi alltså här.
På en av de vackraste platserna jag vet...
 
Annat vi gjort i veckan och tips på lite mysiga fik/restauranger kommer senare.
 
Nu blir det lite uppackning av väskor och annat.
 
God Kväll eller,
God Natt på Er!
 
//Mariette

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

För mig är de upplevelser som naturen kan bjuda på mer värdefullt än "konstruerade" skapelser...där hämtar jag kraft...

Kram,
Regina

No34 sa...

Vackra Öland, och utsikten till Blå Jungrun är fantastiskt magisk.
naturen kan verkligen få en att ladda batterierna. Just därför, får alla motionsrundorna i skog och mark mig att må så bra, skulle aldrig byta ut det mot ett pass inomhus..
Njut av stora familjen nu, kram Kate

Casa of Mia sa...

Vackert, kram