torsdag 22 augusti 2013

Dekorera entrèn...


 
Igår förmiddag blev det lite ommöblering nere vid uthuset och vårt Antika.
 
Kände att det var dags för höstpiffning!
 
Nu är ju naturen full av underbart material och det inspirerar mig alltid så här års!
Jag ser möjligheter i det mesta som finns där ute...
Det är bara tiden som ska räcka till.
 
Det blev igår förutom uppstädning och ommöblering;
äpple dekorationer i antika underbara urnor i kombination med rönnbär, jag har fyllt botten med jord, en på var sida om dörren och det blev så enkelt men vackert höstfint.
 
Varför inte göra detta hemma, hur fint är det inte att välkomna sina gäster med något liknande vid dörren...
 


 
Och så första kransen för säsongen...
 
Fläder, tistel, spansk mossa, snöbär, sedum, rosennypon och vallmokapslar.
 
Nu när morgnarna och kvällarna är fuktiga så håller alla dekorationer så mycket längre än under den varma torra sommaren.
 


 
Populära fina gamla flaskor som kostar en bråkdel här hos oss mot vad de bla kostar i inköpspris hos leverantörer på mässan i stora staden))!
 





 
Det var min dos inspiration till er idag.
 
 
Augustikärlek!

4 kommentarer:

Lena sa...

Nu har jag också pyntat entren hemma med äpplen och rönnbär.... kransen fixar jag däremot inte ;)

Designe sa...

Men Åh va fint du gjort! Inspirerande! Mina sommarblommor är så fina ännu men när de kroknar då ska jag piffa med äpplen jag med! :) kram

Källeboda lantliv sa...

tack för den energikicken !
massor av inspiration ...tack snälla du !underbara bilder som ger ett välkomnande precis vid dörren .duktiga du !
kram jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker och välkomnade entré till butiken!!!

Kram,
Regina