måndag 2 september 2013

Höstdekorera...

 
Hej på Er!
 
Måndag idag med riktigt ruggigt väder,
 regn och blåst...
Vaknade med lite ont i halsen och det är inget vidare...
Brukar skölja (gurgla) halsen med varmt vatten och salt, gammalt husmorsknep, smakar inget vidare men har motat bort det där obehagliga onda några gånger och om det är tankens kraft eller "kurens" det spelar ingen roll, bara det går bort!
 
Igår gjorde jag en krans till mitt stora nya marockanska fat, satte ett blockljus i mitten och det blev så höstfint...


 
Nypon, ljung, lingonris, murgröna, silvergirlang, ulleternell...
 
Vi har fått hem så mycket ny fin marockansk keramik till butiken.
Det är en fröjd att plocka fram och göra fint...
 
 
Mitt nya brickbord,- som jag också säljer i butiken är jag så glad för.
Perfekt, och tacksamt att pynta med värmeljus, blomster och annat, för allt blir så vackert på en stor marockansk silverbricka...
 
Idag ska jag plocka fram nya saker i butiken,
 mera svart/vit keramik ska fram, och så har vi en sändning från i fredes som jag inte ens hunnit öppna kartongerna till...
Min mamma hade en liten minisemester över fredag/lördag/söndag och jag hade fullt upp i butiken själv, men idag ska det packas upp, målas, piffas med både nya krukväxter och nya snittblommor.
 
 
Kram Mariette

4 kommentarer:

Soportales 8 sa...

Me gusta, me gusta, me gusta... :)
Que te recuperes pronto!
Un saludo.

Unknown sa...

Hej!
Min svärfar bor i Laholm och passade på att besökta din underbara butik i somras! Handlade bland annat gamla trälådor och lite annat smått o gott!
Bor själv i Stockholm så längtar till nästa gång jag är i närheten! En riktig drömbutik du har!

Ha det gott!

Kram
Lotta

Karin sa...

Vilken superfin höstkran tack för det fixartipset, Karin

HEMMA sa...

Vackert vackert! Underbar krans...
Välkommen hösten, ha en bra dag!
MALIN