måndag 23 september 2013

Höstpiffa

 
Åh dagar som dessa kliar det verkligen i mina kreativa fingrar...
 
 
Nu känner jag att det är okej och vädermässigt bra att gå loss på allt från mossa, till kottar och annat riktigt höstigt.
Vädret är ju så fuktigt nu att material som plockas och klipps av håller sig fint.
Det är sannerligen krans och piffartider!
 
Igår höststädade jag i trädgården.
Slängde sommarblommor och rensade, klippte ner perenner och städade krukförrådet.
 
En plantering som delvis fick vara kvar var denna med silvergirlangen.
Tog bort lejongapen som varit här i och satte dit några avklippta cotoneaster grenar, lite benved från rabatten och en pumpa och så var den krukan höstfin på bordet mot vägen...
 
Inte så mycket som behövs eller hur?
 
 
Ha en bra dag!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med! Det kliar i fingrarna när jag ser allt vackert runt omkring mig ute nu! Häromdagen på väg till jobbet upptäckte jag ett träd jag inte tidigare lagt märke till som är helt underbart! Stort och till formen likt en gammal ek, men bladen är större och mer flikiga, och här hänger limegröna smala kolvar, typ 20-30 cm långa - vet inte vilket träd det är men skulle gärna vilja veta!

Ha en härlig höstvecka!