lördag 19 oktober 2013

Kväll hos oss...

 
Lördagskväll och friden har lagt sig...
 
Denna dagen har gått i ett huj...
 
Mycket i butiken och sedan ut i skogen för att plocka mossa...
 
Vad jag njuter av denna tiden...
 
När doften av granris, mossa, och varm limpistol (!!) fyller min blomsterverkstad då är det extra roligt att ha blomsterbutik för då är det skapa och greja som gäller...
 
Nu finns så många möjligheter att gå loss och vara kreativ.
 
 

 
Så här ser det ut hemma hos oss just ikväll i stora rummet...
Där vi hänger och tittar på TV och myser...
 
 
Kvällsmaten blev fläskfilè fylld med soltorkade tomater, basilika, timjan och basilika, potatis i ugnen och en sås med bla rostad vitlök och citron.
Gott, och mätt blev man.
 
Ha en fin kväll!
 
Kram

4 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Låter som en härlig kväll tycker jag.

Kram på dig finaste Mariette!

HEMMA sa...

Åh vilken vacker lampa!
Var har du hittat den?
En fin dag önskar jag dig, MALIN

Tulipa sa...

Hej Malin!

Lampan kommer från min egen butik men jag säljer den inte längre...

Med vänlig hälsning Mariette

HEMMA sa...

Den var ju så fin, ngt som jag sökt efter till vårt hem :)
Synd att du inte säljer den längre, jag får söka vidare.
Mvh Malin