fredag 18 oktober 2013

På vår dörr...

 
Hemma efter en joggingrunda i skogen...
 
Och det blir ju mörkt så tidigt nu, - det är den stora nackdelen när man gillar att ge sig ut och springa, efter jobbet, som jag som bekant gör...
 
Älskar att springa i skogen, men i mörkret är det lite olustigt och farligt eftersom man inte ser vart man trampar...
 
Fick i alla fall en skön runda så nu ska jag hoppa i duschen.
 
Först tänkte jag bara visa kransen jag har på dörren här hemma just nu.
 
Stommen är först klädd med mossa, sedan har jag lite slarvigt och inte så tätt bundit på de underbart fina, rödaste röda löven från prydnadslönnen (acer) som vi har utanför dörren här hemma...
Löven hade nämligen fallit av i drivor häromdagen och de passade också utmärkt att binda en krans med, (har aldrig använt sådana löv till just en krans).
 
För att bryta av mot det riktigt röda så blev det ett par kvistar ljusrosa syrenhortensia och ett par grenar cotoneaster, detta från de närmsta träden till lönnen...
Ibland behöver man bara ta några steg så har man passande olika material.
 
Det är verkligen bra med en egen trädgård med olika träd, buskar och blommor.
 
Man känner sig rik.
 
OCH man tager vad man haver!
 
Ha en mysig kväll!

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

V.i.l.k.e.n v.a.c.k.e.r krans!!!! Den skulle jag vilja ha på min dörr!! Ha en skön helg!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Såå cool och underbar krans.

Trevlig helg

Åsa

Merja sa...

Glödande och Snyggt!!