måndag 25 november 2013

Tack Skandiamäklarna, och så ett juligt recept!


Ikväll var jag ute och sprang under en stjärnklar himmel.
Sååå fint, men man är inte riktigt van vid kylan ännu efter denna långa milda höst...
 
Sen,
 var det hem och baka inför imorgon kväll då det är kurs igen i butiken.
 
En av kakorna jag bjuder på till årets adventspyssel är dessa kakor...
Gillar när det blir lite jultema även på fikabordet.
 
Här har ni receptet;
 
Polka och choklad kakor
 
ca 50 st
 
6 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt
150 g rumstempererat smör
2 dl socker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker
 
Garnering 250 g mörk choklad och 0,5 dl krossade polkagrisar
 
Bland ihop alla ingredienser till en smidig deg. Rulla en rulle som är ca 5 cm i diameter. Låt vila kallt minst en timme.
Skär tunna skivor, ca 3 mm och lägg på bakplåtspapper.
Grädda i ca 12 min i 175 grader eller tills de blivit lite gyllene.
Låt svalna och doppa sedan i choklad och strö på krossade polkagrisar.
Förvara i burk med tättslutande lock.



 
I e-posten idag låg ett trevligt mail från Skandiamäklarna som valt ut sina 100 favoritbloggar och jag var en av de 100 utvalda.
 
Klart man blir glad för sånt positivt beröm!
 
Tack för det!
 
 

 
 
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt för dig att du får den uppmärksamhet du så väl förtjänar för din fina blogg - grattis till det!

Kakorna ser helt ljuvliga ut - måste testas!

Det låter så härligt med dina joggingrundor, inte lite avis blir jag.... Måste ta tag i mina försök här att skapa bra rutiner för motion. Är tyvärr en periodare vad gäller träning - fattar inte varför egentligen - mår ju så himla mycket bättre när det blir av!

Ha en bra tisdag!
kramar
Ann-Britt

Tulipa sa...

Hej Ann-Britt!

TACK snälla!

Klart du ska motionera regelbundet, då blir det något du inte vill vara utan!

Ha det fint!
Kram Mariette