söndag 16 mars 2014

Berörd...

 Min födelsedagspresent, inramad och klar, står nu på svarta skåpet i "biblioteket", numera mest arbetsrum.
 
David Ehrenstråhle The Monumental Guide To New York
(beställd från Artilleriet)
 
 
God morgon Söndag!
 
Kokar ägg, dricker kaffe och funderar på den där boken jag precis läst ut...
 
Mia Skäringer...
Avig Maria
 
Man blir lite stum alltså...
Men så jäkla bra hon är!
 
Ja det visste jag ju förstås redan, sjukt rolig och snygg och fantastisk på sitt härliga underbara Mia sätt, men en bok gav lite "mer kött på benen"...
Man blir så berörd, och allt det där hon skriver om som både är trevligt och mindre trevligt, görs med ord som beskriver så bra och målande.
 

 
Idag blir det skön söndag hemma!
 
Kanske med ännu en bra bok...
Hurra för biblioteket!
 
Kram!

1 kommentar:

Rut och Signe sa...

Fin födelsedagstavla!
Grattis kram!!
Skönt att läsa lite böcker och bara softa, behövs för att ladda om. Själv piffade jag lite efter förmåga på en köksvägg idag. Går på sparlåga med dubbelsidig lunginflammation och bihålsinflammation. Men det finns en mening med det också. Lite vila och fundering kring hur jag sedan ska dra igång träning inför tjejmilen i Stockholm i september.
Ha en skön vecka, Marie