fredag 28 mars 2014

Blommor, frisyrer, modeller, kläder, mingel!

 
Hej soliga fina fredag!
 
Nu kommer en massa mera bilder från Inspirationskvällen för tjejer som vi hade i onsdes kväll på Hotell Freden här i Knäred.
 
Förutom att jag hade gjort en påskdukning hade jag dukat ett annat bord som var det trädgårdsdukade bordet.
 
Säckväv till underläggstabletter, våningsfat med pensèer, björkris, säckväv och tulpaner, riskransar på stolsryggarna med murgröna, grön irislights ljusslinga på bordet, lavendelhjärtan med namn som bordsplacering, gröna glastallrikar, genomskinliga glastallrikar och ovanpå det en liten återigen gröööön (!!) blomstertallrik.
Kungsängsliljor stod invirade i mossa och varje "gäst" hade en liten tulpan i sitt snapsglas.
 
Välkommen till bords!
 
 
Åter igen vintage porslin från min butik uppblandat med nytt som tex ljusglas från Tine K mm.
 


 
 

Jag hade med mig bla vårkransar...
Ida häller upp dricka till mingelglasen...
 
 
90 damer tror jag det var som kom.
Fullt var det i alla fall på fina gamla anrika Hotell Freden som är så mysigt och hemtrevligt...

 
Kvällen bjöd på modevisning från Capri Collection och de fina frisyrerna och sminkning gjorde Johanna på Salong Fina.
 
Jag tog lite snabba kort på modellernas hår innan det hela drog igång och då hade de inte tagit på sig kläderna de skulle modella i så därför har de inte kommit med för sen hade jag inte tid att ta kort...
Alltså är det modellernas egna kläder som skymtar här på bilderna
 
...Åsa...
 


 
...Anna...
Här användes bla hårmascara för lite färgeffekt...
 
...Åsa...
 
 
Älskar ögonskuggan...


 ...Annelie...
 

...Lotte...



 
Anna och Åsa precis innan dörren ska öppnas och de ska hjälpa till att ta emot gästerna.
 
 
...och här var jag, i min hörna bland alla fjädrar och Hinza väskor som var kvällens erbjudande från min butik och de var galet poppis!
Men som sagt, världens mest praktiska väska och roligt att fler och fler upptäcker det!
 
Hoppas hinna lägga in en ny beställning till leverantören idag då de i princip tog helt slut.
 
Vi som ställde ut denna kväll var Dharma Zone, Anne med sin nyöppnade fotvård, Salong Fina, Capri Collection/Linda, Bruddalen och Tulipa.
 
 
Johanna fixade två frisyrer på två modeller under tiden gästerna kommit och innan modevisningen började...
 En av dem var Venette.
Hur coolt är inte detta?!!
 

 
Och så har vi Felicia...
Härliga långa lockar...
 


 
Och titta, här kom minsann modellen Anna med på en lite suddig bild i en av sina Capri outfits!!!
Coola byxor med hängslen och söt spetstopp till den tuffa frisyren.
Och javisst, även hon köpte en Hinzaväska!
 
Totalt var de nio modeller som gick visningen och de hade två till tre klädbyten var.
 
Whoop whoop!
 
Nu ska jag fota nya smycken som kom igår och köra och hämta lite krukor.
 
Glad fredag på er!

1 kommentar:

Rut och Signe sa...

Åhh, vad härligt med så mycket frisyrinspiration.

Ha en härlig helg, Marie