lördag 5 april 2014

Capri Collection, Odd Molly och fotoutställning!

 
Byxor Capri Collection
Kofta Odd Molly
 
 
Halloj!
 
Vissa dagar hinner man mycket, andra hinner man mera...(!!!)
Ja lite sån är jag.
Jag är en "doer", jag är ingen soffliggare.
 
Lördagar är det dock svårt att hinna så mycket jag skulle vilja pga att man jobbar.
Men jag behöver träna på att vara lite overksam...
 
I alla fall.
Efter jobb och handling så blev det en tur till Kvarnen där det är fotoutställning hela denna helgen.
Ämnet;
Peter Gerdehags foton av "Kokvinnorna" som blev en stor film succè och mycket omtalad, speciellt  i dessa trakterna, (men den har även fått stor framgång utomlands),  eftersom den utspelar sig här och folk vallfärdade för att gå och se den.
 
 
Otroligt vackra foton men kanske inget jag skulle vilja ha på väggen hemma...
Jag blir lite konstigt berörd av dem...
 
Men det är livsöden som berör...
 
Och miljön i Kvarnen gör sig verkligen som galleri...
 
 

 
Nytt i vårgarderoben är dessa coola byxorna i baggy modell som jag köpt av min kompis Linda som börjat sälja för Capri Collection.
Hängslena går att ta av och byxorna har en mudd undertill vilket gör att man lätt kan dra upp dem och ha som halv kort byxa!
 
Kofta Odd Molly, lovely knit jacket, Bright orange
 
Så användbara dessa koftor!
 
 
Armband min butik
Pearls for Girls
 


 
 

 Lika kul som det är med inredning är det med kläder!
 
Ha en fortsatt skön lördag!
 
Kram Mariette

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag såg filmen om ko-kvinnorna på TV, det var en film som berörde mig mycket, speciellt det att man har svårt att acceptera att människor ska få rå över sina egna liv.

Häftiga byxor och koftan har en färg som påminner mig om barndomens mjukglass med apelsinsmak=)

Ha en trevlig helg!
Kram,
Regina

Rost och rädisor sa...

Första besöket på din blogg. Har tittat runt lite. Det verkar som du är en kändis!

Anar att fotoutställningen om kokvinnorna är speciell. Själv blir jag rätt sorgsen av bilderna och särskilt filmen. Känns som nåt mellanting mellan freakshow och relationsdrama mellan systrarna. Skulle nästan kunnat utsepla sig i ett utvecklingsland.

Snygg outfit och snyggt fotat.
Odd Molly känns alltid hemma, mysigt och sött.

Ha en fin söndag
/Anette

LantlivsAnette sa...

Fina du, jag ha de byxorna i svart och koftan i rosa, vi har samma smak du och jag :) tusen tack för de fina vita fjädrarna du skickade med i paketet !!Kraaaam Anette