tisdag 21 oktober 2014

En sjal och tankar om hösten...

 
En ny sjal till familjen av sjalar!
 
 
Hej på Er!
 
Idag är det riktigt skönt väder.
Inget regn, ingen blåst, bara en höstdag i all sin enkelhet och skönhet.
 
Men det där med vad man tycker om hösten är ju högst individuellt!
Hörde på radion förra veckan ett reportage som handlade om vad man kunde göra för att piffa till och göra hösten mysig och härlig och hon som intervjuade tyckte inte alls om denna årstid och sade; "Allt blir ju bara brunt och trist"!
 
 
Och så har jag inte alls tänkt på det själv...
Inte att det blir brunt och fult utan det blir färgstarkt, annorlunda, fallande, förmultnande, varmt och mysigt men så klart med mycket mörker alldeles för tidigt om kvällarna och för långt in på morgnarna men ändå...
Så olika man ser på saker.
Hur kan hösten bara vara brun och trist?!
 
Nej hösten är kreativa tider för mig och jag älskar att boa in mig och vara närvarande i hösten, men även att tänka på advent och planera för den säsongen.
Det känns som ljusa fina tider...

 
Här ser ni BRUNA (haha) löv och jag tycker de är fina till allt annat som är just höst.
 
 
Idag började jag morgonen på hotellet med möte inför fredagens "Fredagsmys för tjejer".
 
Vi som är med kommer att ha lite erbjudanden till er som kommer och så blir det förstås modevisningen och mat och mys.
 
Sjalen i de läckra färgerna finns nu i nätbutiken.
 
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: