onsdag 12 november 2014

Efterlängtat på väg och lite blomsterfröjd.


 
God morgon!
 
 
Hoppas ni mår bra!
 
Lite överallt nu så läser man om att butikerna ska ha Julinspiration. Hur mysigt som helst för visst kliar det i fingrarna efter allt som har med advent och jul att göra.
Här hos oss har vi ju vår traditionella julskyltning och den infaller som vanligt till första advent, men givetvis smygs det fram både det ena och det andra i julväg som man vill ha lite nu innan...
 
För nog vill man kunna köpa lite kulor, stjärnor och annat "gottis" så man kan njuta tidigt och planera hur man vill ha det och tänka och fundera på hur man gör bäst fint hemma hos sig.
 
 
På bilderna här en antik skål med minicyclamen.
(jag hittar alltid mina gamla skålar till plantering ute i antiken här på gården, tips tips att kika där om man vill hitta något fint och ej likt andras att plantera/arrangera i)
 

 
Nu äntligen är dessa skönheter anlända över haven till Sverige.
Våra är på väg så ni som bokat kan snart hämta upp er fina lampa.
Några extra är beställda så det kommer att finnas över...

 
Jag har ett underbart större skåp jag ska ta tag i idag.
Sen ska jag även hinna till frisören en runda.
 
En helt okej onsdag.
 
Vi ses.
//Mariette

Inga kommentarer: