söndag 21 december 2014

Att härma Ernst lite mera!


 
Så var den då på plats
 och klädd och klar för jul,
 årets gran som detta år fick stå här vid fönstren ut mot vattnet.
 
Det är lite lättare att ha den här än att försöka ta den över till andra sidan rummet och under balken som sitter uppe i taket en bit ner i rummet.
 
Ännu mer puts ramlade av från väggen under fönstret när den skulle pressas in så jag börjar inse att jag kanske skulle knacka bort det där på den sidan.
 
Olivia och Eric klädde granen och vi kör på det vita och silvriga.
 I år med nya kulor från Tine K och glittervita glasstjärnor Spike från House Doctor, det passade bra till det andra vi hade.
 

 
Kan ni fatta att detta är en enda amaryllis?
Jumbo multiflora är sagolikt fina!
 
 
Två av årets nya modeller i granen...
Tine K och House Doctor.
 
 
Tazzetter hör julen till för mig. Det är en tradition.
Det var någon som skrev på instagram att de tyckte de luktade skumt...haha..Jag tycker de har en ljuvlig speciell doft och den känns lite exklusiv nästan...
 
 
Idag morse var det vitt och frostigt. Jag började med att springa en runda i solen och sen har jag städat och varit och jobbat.
 
Försöker göra lite julgodis också.
Men ja ni vet, gör man bla knäck så nog ska alltid formarna ramla...ahhh...Nåja, några blev det i alla fall!
Man måste ju bygga upp det där julgodisbordet till Julafton!
 
 
Och vad var det nu med den där Ernst då som jag härmade...
Jo, detta...på julgransljusen...
 
Den gode Ernst lade ju änglahår på julgransljusen i Jul med Ernst när han klädde granen på herrgården, och då kom jag på att jag precis burit ut sådana paket till antiken i min butik...
Så i år är de alltså änglahårsprydda!
Jag gillar det lite dämpade ljuset det ger.
 
Har ju även gjort hans recept denna jul så nog inspirerar han alltid!
 

 
Fortsatt fin advent!

Kram Mariette


1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Så vacker gran ni har!
Vi fick in vår idag med... Fast jag ville ta in den i fredags, men migrän satte P för det.
Tänk vad han kan, den gode Ernst;-) Han har tom lagt en klapp under granen till dottern, hi hi.
För hon är lika förtjust i honom som mor sin;-)
För när vi satt o kollade på det andra avsnittet och han tar fram en äppelsvarv utbrister hon: "Å, en sån önskar jag mig i julklapp!" Klart hon ska få det;-)

Ha nu en riktigt riktigt fin och GOD JUL!
Varma julkramar Anna