torsdag 4 december 2014

Jul, jul, jul...

 
Då var man nöjd och glad när man fått avsluta dagen med Ernst
 och jul i sin mysigaste form!
 Detta efter en heldag med julklappsshopping, så nog har dagen bjudit på sin beskärda dos av jul!
 
Jag och en kompis har julshoppat (ja det ska ju göras innan jul!) hela dagen och jag hann landa lagom i fåtöljen tills den gode Ernst drog igång.
 
Och,
 ännu en vacker gård att njuta av,
 vid vattnet,
 med tjusig entrè,
 med maffiga rum
 och massvis av känsla.
Jag älskar det!
 
Älskade hur han dekorerade entrèn också...Wow... så fint...
 
 
Denna dörrkrans snodde jag ihop igår eftermiddag till vår dörr här hemma.
 
En krans extra stor och med massvis av härligt grönt.

 
God kväll på Er!
 
PS; På lördag är det insamling på Brandstationen i Knäred till flyktingarna som kommit hit.
På förmiddagen kan du lämna in vinterkläder och skor, husgeråd och leksaker för att hjälpa till.
 
Kram Mariette


3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så fint du har gjort!
Jag har försökt fixa till lite vid vår entré idag.
Men den är lite provisorisk så man får göra så gott man kan;-)
Så bra med insamling, det ska jag kolla upp om det är nån i närheten av oss.
Kollar på Ernst på play, himmel så bra alltså:)
Kram Anna

Maca sa...

HERMOSA CORONA :)

angie sa...

wow, ein toller kranz, wunderschön dekoriert!!! angie