lördag 24 januari 2015

Springa på snö och is...

 
Hej Hopp!
 
Åh nu har jag precis börjat min helg känns det som!
När jag fått den där joggingrundan efter lördagsjobbet och lördagshandlingen.
Det är bästa känslan för mig och något jag längtar till så mycket varje lördag!
 
Idag var det halt och snöigt, men med broddar på är det ju inga som helst problem att springa i det väglaget, det blir bara lite mer motstånd med vinterunderlaget.
 
Jag tänkte på det där med motivation.
För mig är det verkligen inte kul alla gånger att ge mig ut. Det bor en latmask i mig med, men fast att det är mörkt, regnar, blåser så blir viljan att få ge sig ut större än den att stanna inne eftersom jag vet hur bra jag mår efteråt, och även nästan direkt jag kommit ut, därför behöver jag aldrig övertala mig själv. Den längtan efter den känslan är alltid större än lusten att låta bli.
 
Tack och lov för det.
 
 Bästa broddarna enligt mig,
köpta på Apoteket.
Har provat två andra modeller också men de var inte alls så bra tyckte jag...
 
Idag var en grymt skön runda.
Härligt med annan väderlek än bara grått.
Och så blir allt så mjukt inbäddat av snön och alla ljud dämpas och det är vackert på ett fridfullt, lugnt sätt...
 
 
Träningslycka!
Botar mycket och ger sån energi!

 
På matbordet denna helg...Rosa krispiga tulpaner i en nyhet till vas/kruka som kom igår och som ni skymtar kanten på här...
 
Fler bilder imorgon.
Jag tycker den/de (har tre storlekar) är sagolikt vackra.
 
Önskar er en riktigt skön lördag.
Jag tänkte prova ett nytt kycklingrecept till kvällsmat ikväll.
Alltid roligt med nya recept.
 
KRAM!


Inga kommentarer: