söndag 22 mars 2015

Söndagslunch på Ulvereds Hjorthägn

 
Viltplanka på Ulvereds Hjorthägn
 
 
Hej.
 
En fin söndag har vi här.
Den har förgyllts med lunch på Ulvereds Hjorthägn för att i efterskott fira pappa som fyllt år.
 
En mysig vacker plats i skogen där man äter av gårdens specialiteter.
Finns mycket att välja av på menyn men det som syns på bild här ovan är just Viltplanka som serverades med potatisgratäng och en jättegod sallad.
Övriga åt söndagssteken med den hamnade inte på bild..
 
 
Skogens konung på väggen...
Hur stora som helst...
Jag ryser när jag tänker på att jag krockat med en sådan...

 
Pappa vid eldstaden som sprakade och knastrade och värmde skönt...
 
 
Mina bröder och jag.
Minstingen i mitten...haha..
 
 
Mamma och pappa...
 

 
Vilt på väggen!
 
Inredningen här passar verkligen det som står på menyn och hela deras koncept.
 

 
Precis vid fönstren sitter man och äter och här var det dags för utfodring av hjortarna...
Nu fick jag inte med de små minsta men de var galet söta med ruffsig yrvaken uppenbarelse...
 





 
Idag blåste det kalla vindar annars hade jag definitivt velat gått en runda och sett på den vackra omgivningen här ute.
 
Ulvereds Hjorthägn ligger mellan Laholm och Halmstad och hemsidan hittar ni här.
 
En trevlig utflykt!
 
God söndag!

1 kommentar:

Petras - Enjoy life every day sa...

Vilken mysig söndag ni haft hela familjen! God mat på ett vackert ställe.
Kram till dig Mariette.