söndag 2 augusti 2015

Hemma i trädgården igen.


Så kom vi hem efter Stockholmstrippen. Nöjda och belåtna med många fina inköp. Precis som vi hoppats så klart.
Mysigt var det att komma iväg ganska direkt igen efter Greklandsresan men på hemma fronten så blir det förstås lidande...

Fast,
är det att man inte hann "det och det" och att det var stökigt,  något man minns när dagen kommer då man tänker tillbaka på sitt liv...
Tror inte det...

Då lär man nog tänka på alla fina minnen och stunder av det man gjorde och upplevde.
Så det får bli som det blir här hemma.

Men idag har jag i alla fall ägnat trädgården kärlek.

Och den kräver några fler dagar sen får det vara ok.
Jag vill inte ha det perfekt på något sätt men rensa ogräs, klippa buskar, binda upp det som vuxit mycket och hänger, klippa ner vissna blommor osv sånt måste man förstås ägna sig åt ibland.




Balkonglådans blommor i är går mest i rött och cerise...


Jag grävde bort en massa daggkåpa i ett förvuxet land och i stället för att slänga alla blommor så satte jag en del i en gammal zinkhink.



Happy jag i Stockholm.
Här satt vi och fikade och hämtade energi och väntade på Pride tåget som snart skulle starta.
Vilken vacker dag det var för detta!


Eric och jag kramas lite. Han lycklig över sina inköp och jag över mina!


Pride är verkligen en folkfest och jättekul att se (har sett det innan också men tyckte det var bättre nu än vad jag mindes det som.) Man blir ganska rörd av alla dessa människor som verkligen bjuder på sig själva, framför viktiga budskap och dansar och sjunger och som klätt upp sig, mer eller mindre...haha...!, föräldrar som går med, släkt som går med, alla dessa som stolta står upp för något som är viktigt och långt ifrån självklart.
Och i vissa länder tom dödsstraff.

Jag hade tyvärr inte med mig min tunga kamera denna dagen heller så inga bilder från paraden blev det.

Nu ska en trött trädgårdsjag med träningsvärk i benen krypa upp i soffan.

Imorgon är det måndag men det är ingen vanlig måndag för det är fortsatt skön semester!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att din trädgård ser helt fantastisk ut!