onsdag 5 augusti 2015

Sommardagar


Ni som brukar läsa här vet att jag inte är så mycket för att lata mig...
Jag mår som bäst när jag gör saker, när hjärnan får jobba och kroppen också.

Jag har haft en fullspäckad semester.
Knappt hunnit stänga butiken innan jag drog till Grekland och så har det rullat på och någon tid till att tänka.. vad ska jag göra...har knappast infunnit sig.
Vi har lite till på agendan som ska göras men sen ska jag njuta av några dagar med att skrota hemma...och fixa lite hemma.
Några små planer jag hoppas hinna verkställa.


I mitt huvud är det full planering inför hösten och dess inköp.
Jag velar fram och tillbaka om jag ska åka till Formex denna gången eller inte...
Förra året inföll mässan på semestern, detta året...är det lagt en vecka senare.

En del höstbeställningar är redan gjorda och nu i dagarna ska jag maila iväg den till House Doctor, vars katalog ligger här på stolen i uterummet och kikas i mellan varven. Mycket nytt snyggt! Liksom trogna favoriter och storsäljare!


En del av det som klipps ner i trädgården dessa dagar när jag ger den lite kärlek hamnar i vas...
Som här, bambu.


Igår framåt kvällen åkte vi till Kattvik. Det är ett måste varje semester, minst en gång.


Fiska krabba...




Den som är modig badar, (igår var det bara Eric som var tuffing i det mörka vattnet som började dra ihop sig inför ovädret), eller så lutar man sig bara mot de solvarma stenarna och njuter och fixar kvällsmat...


Lillebror...


En mysig kväll som när vi kom hem övergick i oväder med dunder och brak!

Ja det är sommar det också.


Kram M

Inga kommentarer: