onsdag 4 november 2015

Inför advent i butiken.


Så ja. 
Nu lyser stjärnorna och träden i fönstren hos oss och värmer med sina strålande ljus upp i novembers täta mörker...


Jag är själv så förtjust i träden...

Ljusträden...
Bara ordet är fint tycker jag..

 De är verkligen så vackra och dekorativt eleganta.
Och så kan kan ha dem både inne och ute.
Vilket man vill.

De är så välkomnande vid entrèn till ett hus, pampiga i en hall, att lysa upp ett hörn med eller varför inte framför ett stort fönster...

Det är något speciellt med formen och silhuetten av ett träd...










Ljusträden har jag lagt in i nätbutiken idag.
Liksom denna fina adventsljusstaken.

Jag fortsätter att plocka fram inför advent.

Ska börja på ute i antiken så fort jag hinner.
Julen ska fram...

Kram Mariette

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du är kul!
Det händer alltid nåt kul på din blogg, och det går i en rasande fart. Det gillar jag, du drar upp farten ända upp i Dalarna��