söndag 15 november 2015

Julinspiration


En sån här helg när terror, hat, våld och fanatism präglat och överskuggat allt så känns det extra fint att bjuda på ljus, blommor och värme i mina bilder här på bloggen.

Titta och njut...

Visst är det fint..?

Jag har idag varit på Julinspiration i Hittarp, där Heidi Mikkonen stod för blomsterinspirationen.
(för branschfolk)

Vi har förstås köpt med oss hem en massa godis i form av dekorationer, pynt och band till julens kransar, grupper och blomsterdekorationer, liksom juliga fina blommor...

En dag med inspiration med andra ord.






 Vackra adventstider med sin förväntan...
Kanske i form av blommor, lugn och ro eller största familjekalaset med stora middagen, massvis av paket osv...

Jag måste säga att jag mer och mer uppskattar lugnet.
Det lilla i det stora.

Att få vara och hinna njuta.
Inte stressa, inte fara omkring...
Att samlas.

Bara vara och få ha alla och vara frisk.

Det är klyschigt men det är den bästa julen.

Speciellt när det även är så mycket stress innan jul...

Jag uppskattar verkligen att få ha tid.
Att hinna med.

(För det är ju som sagt min största  bristvara, den där tiden...)
Jag har lite ångest över det just nu...
Det finns ingen tid över helt enkelt...


Igår när jag släckt och låst i butiken och ute i antiken och precis skulle köra hem så knackar det på dörren...

Hallå, får vi komma in...
Vi vill handla!

"Vi är shopoholics", med skratt och glimten i ögat...
Och så shoppade de loss i en timme...

Himla härligt att det finns fler än jag som älskar att shoppa, haha...
Och då stannar man gärna en timme extra efter stängning...

Sen var det brått hem, fixa till sig och iväg på bio...

James Bond, Spectre.
Så bra tyckte jag!
Rekommenderas om ni inte sett den men funderar på det.









 Denna supersöta batteri ljusslinga med stjärnor kommer idag i nätbutiken.

Perfekt för advents dekorationer.




Puss och kram och kärlek.
Det kan vi inte får för mycket av.

Inga kommentarer: