tisdag 24 november 2015

Stjärnor och förberedelser.


Stjärnor, stjärnor, stjärnor...


Hej.

Åh, om igår var ljusets dag och lycka för kameran så är denna dag rusk och slabb och noll ljus...

Vinterkänslan puts väck...
Men, då får man försöka leta efter julinspirationen.

Det är ju så att på söndag har vi julskyltning i vårt lilla samhälle så på lördag ska det julskyltas.
Jag brukar ju göra det old fashioned style med förtäckta fönster och lite hemligt och så där...

Det är allt lite kul att hålla på traditionerna så länge det går...

Så idag har jag börjat förbereda.
Spåna på hur jag ska ha det. Plocka ihop, fixa med det som ska tillverkas och så där...



Home sweet home...

Imorgon eller torsdag ska jag nog börja sätta upp adventsljusstakar hemma..
Vill inte ha det i fönstren för tidigt men stjärnor på skåpet kan man ju alltid ha...


Här syns mattan jag såg i Lantliv jultidningen och då tänkte att den måste så klart komma fram och inte ligga på loftet och skrota när vi nu har en sådan!
Det blev varmt och ombonat
 och jag lade den bakom soffan faktiskt, ett stort utrymme där som kunde behöva en matta, (så nu blir det lite svårare för de som vill åka skateboard här inne....)


Gjutjärnsljusstakarna i rött hittar ni i nätbutiken.


Måste också tipsa om ett fint julreportage från Tine Kjeldsens hem (Tine K) i senaste (tror jag?) Hus och Hem.
Hon använder jutemattan från deras kollektion som julgransmatta och det tyckte jag var väldigt snyggt och en bra idè så det vill jag tipsa om då mattan även säljs i min butik.


Stjärnorna igen.
Älskar stjärnor...


Denna veckan brukar jag ha mina kranskurs kvällar i butiken och det känns lite konstigt när jag nu inte har det i år, men det ger mig ju lite mera tid över vilket inte är fel heller.
Inget "ont" (i detta fallet inställt pga av lite sjukdom!) som inte har något gott med sig.

Nu ska jag fortsätta "pyssla" och dona.

Det gäller att passa på när inspirationen är där...

Men jag avslutar med en som var lycklig när snön låg fin på marken i söndes...
Eric in action.


Kram och hej.

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Så fint du har pyntat!
Stjärnor är min grej med:) Ska hänga upp de grå jag köpte hos dig förra året ikväll tänkte jag:)
Ha en fin kväll!
Kram anna