söndag 6 december 2015

Diverse nytt och en adventsljusstake till...


Idag slår det nog alla rekord i att bli mörkt tidigt!

En riktigt ruggig dag vädermässigt, men bara man kom ut var det faktiskt helt ok. Det både regnade och blåste mindre än i går.

Just nu jäser en deg i köket.
Ska prova ett nytt recept från Coops medlemstidning Mer Smak med saffran, mandelmassa och hallon. Låter gott...
Får se hur det blir.

Jag fångade en stund av lite ljus för fotografering till nätbutiken och där har jag nu lagt in dessa fina nyheter...

Bar in ett halvmåneformat bord från uterummet igår och satte i stora rummet vid ett fönster och det passar så bra att göra små stilleben på.

Passar mig som gillar att förändra och greja!







Härlig keramik från Gerbera som är sån där "guldkant" att servera ur och bjuda från och en glädje till skådebröd även när det inte används utan bara står och är fint.



En utav mina gamla antika lucior står här och väntar på just Lucia.
Denna är inropad på auktion för några år sedan.


Och för er som följer på instagram har ni redan sett den men här är adventsljusstake nr två i vårt hem denna julen.

Jag hade inte tid i adventsveckan att göra någon personlig historia men nu igår gjorde jag den jag tänkt...

Hållaren är från antiken och jag kände den skulle bli perfekt att ha som adventsljusstake.

Om ni undrar varför bara ett ljus är tänt så är dessa två bilder tagna igår eftermiddag.

Ljusen har jag fäst med grålera.
Sen har jag pyntat med saker från min verkstad.
De ljuvliga änglavingarna kom hem till butiken häromdagen och är så fina att använda till mycket och på många olika sätt.


Nu ska jag rusa till den där degen som jäst klart...

Hoppas ni har en skön andra advent.

PS; Dagens erbjudande i nätbutiken är de fina metallic silverfärgade adventsljusen från Tine K Home, 50% rabatt på dem, gäller bara under dagen idag(vill man som kund i Knäred med omnejd ha ett med rabatten kan man maila till tulipa@live.se och hämta det imorgon). Hittas under kategori Ljus i nätbutiken.

Kram M

Inga kommentarer: