fredag 4 december 2015

Piff!


Idag var en lite annorlunda dag. 
Inte så mycket butiksdag...
Jag var iväg på ett roligt uppdrag och det tog större delen av dagen innan det var klart men himla spännande var det.
En utmaning.
Och det får man ju ta ibland.

Så ikväll slänger jag mig ganska trött i soffan med många tända ljus.


Med hem från jobbet idag fick en sån där "påse" följa med.

Påse?

Ja alltså en sådan där med plastad insida som är så poppis nu och är väldigt "mys fin" att stoppa ner en blomma i...
Känns anspråkslöst fint.

Jag tog en snöen, tyckte det passade för adventsfeelingen och till mina ljusstakar på skåpet under solspegeln...


När den nya stormen Helga drar fram så blåser det friskt här också men inte som det gör på andra ställen uppenbarligen...

Vi som för bara några dagar sedan fick tillbaka strömmen håller tummarna att den inte ska gå igen denna helg när det ska blåsa mera, tydligen?!!!

Vad det håller på...
Kan det inte bara ge med sig...


Denna helgen ska det bli pepparkaksbak hemma hos min mamma och pappa och jag ska också baka lite tänkte jag...
Fixa med julklappar, städa (oj vad skönt det ska bli med en genomgång!), jobba så klart och njuta lite ledigt med kanske en joggingrunda.

Har även en ny tidning Lantliv som jag sparat (ja läs inte hunnit öppna..)som ska avnjutas denna helg...
Den som spar han har...eller nåt...

  
De bruna påsarna med snöre kommer även att läggas in i nätbutiken snart om man skulle bli sugen på sådana...

Och kolla...
En liten bild från dagsljuset en annan dag.
Det gamla auktionstråget fyllt med julkulor och några kulor från ljusslingan EGO som hänger i fönstret som fick slingra sig med ner här...

Pynt jag gillar!

För pynt ska det vara men tomtar är ju inte favoriten...


Hoppas ni har en skön start på helgen!

1 kommentar:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Som alltid otroligt vackra inspirerande och vackra bilder från dig..
Man får liksom en kick och din energi smittar av sig, ett tag iallafall :)
Ha en fin fredag.
Kram kram
Jessica