lördag 2 januari 2016

Att njuta av nu...


Hej Lördag.

Ja men visst känns det som en måndag idag..
I alla fall när man jobbar som jag gör och var ledig igår, det där sitter ju inrotat i huvudet vilken dag det ska vara med vad som varit innan...om ni förstår vad jag menar...

Men ännu lite lyxiga mellandagar och udda ledighet finns det ju kvar innan vardagen tar vid på riktigt.

Jag njuter av julens ljus ännu och får lite ont i hjärtat bara av att tänka på att plocka bort det som lyser upp dessa mörka dagar redan nu... Det kan jag inte för mitt liv innan trettonhelgen i  alla fall. Då hade jag sörjt...haha... Ser att en del redan plockat bort det på blogg och instagram, men det är ju tur att vi alla kan välja i vårt fria land!

Denna ljuvliga amaryllisen slog ut dagen innan Nyårsafton.
Som en våraning i sina färger.

Precis som jag tycker att pelargonier är den perfekta matchningen till en Sturehofskruka så är faktiskt amaryllisarna det också...

Älskar mina Sturehofskrukor och är förstås stolt återförsäljare av dem också!



Lite nytt har hittat till nätbutiken liksom att det även är påfyllt på rean.

Har ni rea shoppat något?
Jag har gjort några bra fynd (tycker jag själv då förstås, som tur är!)



Ni ser vilken tidning jag helst läser kanske...



När jag skriver singlar det något enstaka litet snökorn genom luften...

Hade gärna tagit mera vitt om man fått önska...


Skön lördag och tack för att ni kikar in.

1 kommentar:

Meta sa...

Den krukan älskar jag också bara jag kom mig för att köpa en någon gång. Jaja de finns nog kvar ett tag till.
Ha det så gott på nya året, snart är helger slut och vardagen tar vid. det är bra det med
Kram Meta