torsdag 21 januari 2016

Vinterhälsningar


Hej på er!

När jag postade förra inlägget var det en del som blev oroliga och undrade om något hänt...
Och så är det inte alls, tack och lov!
Jag mår jättebra ( ja lite feber just nu faktiskt men det kan man leva med) och min familj och alla mår bra så det var inget sånt det inlägget handlade om.

Jag är ju en sådan som helt enkelt gillar fina ord, texter av eftertänksamhet, meningar som kan ge en tankar...
Ord är så mycket mer än bara ord.
Jag tror att vintern ger mig mera lust till orden också...Har lånat diktböcker på biblioteket och läser deckare och kriminalromaner upptill.
Det är jag i ett nötskal.
Älskar rysliga spännande böcker (the more the better!) och vackra dikter...


Idag sitter jag och beställer lite vårnytt till butiken, passar på när jag ändå är småkrasslig (men jag är på G det känner jag i kroppen.)

Och samtidigt som vintern härjar utanför fönstren har vi en vårleverans på väg till Tulipa från Danmark och Tine K.

Jag kommer att fota och lägga in i nätbutiken så fort jag hinner.


Vinterhälsningar och kram från mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad ord kan ge funderingar man läser dem om och om igen och försöker förstå. Ibland skenar fantasin iväg och oroligheten kommer i magen att något hänt. Men Oh så skönt att höra att det inte var något tråkigt som hänt dig eller din familj !! Krya på dig!!
Kramar Lena i Hörby

Tulipa sa...

Tack snälla Lena för din omtanke!

Kramar Mariette

Anonym sa...

Vilken tur, jag läser din blogg varje dag och i söndags blev jag orolig. Trodde det var minst skilsmässa eller ond bråd död��
Så bra att det bara var en meningslös dikt dock med tänkvärda ord.....