torsdag 17 mars 2016

Busig påskdekoration.


Helgen som närmar sig ska jag påskpynta lite hemma.

Lite fjädrar, lite ägg, lite blommor...
Ja sen har man väl vad man vill ha inför påsken.

Ska också tänka ut vad jag ska baka/laga för något gott.

Jag är fortfarande inne i den där bra "cirkeln" av att vilja prova en massa nya recept.

Helgen som gick gjorde jag två riktigt goda nya rätter som kommer att hamna bland favoriter.
 Det är mest vardagsmaten nu som jag känner att jag inte har något intressant inspirerande grepp om.
Där räcker tiden inte riktigt till...
Så det blir mest samma samma...

Känns det igen...?

Kollade på Sveriges Mästerkock igår (så klart!) och man blir så imponerad!
Så grym man kan vara på matlagning...




En "busig" påskdekoration med julrosor, björkris, ägg, fjädrar, "halm" och nät.

Kram

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så himla fin och vårig dekoration!
Hoppas du får en riktigt fin torsdag!
Kram Anna

Anonym sa...

hej

Så fina färger i dekorationen!
Vi kör matkasse varannan vecka för att få lite variation på vardagsmaten, ett tips!

/Jenny i Skara

Tulipa sa...

Hej Jenny.

Ja man kanske skulle testa det...

Kram Mariette